Aktuelt - Side 3

Publisert 23. mai 2013 15:19

Nå gjennomføres valg av medlemer for neste periode i Universitetsstyret. Parat UiO oppfordrer alle til å bruke stemmeretten sin!

Publisert 4. apr. 2013 13:58

"Antallet midlertidig ansatte i UH-sektoren er dobbelt så høyt som i arbeidslivet for øvrig, og heller ikke de administrative ansatte slipper unna. – Universitetene klarer å få ned andelen midlertidig ansatte hvis de vil, mener Ole Martin Nodenes i Parat."

Les hele artikkelen i Uniforum

Publisert 4. apr. 2013 13:58

En arbeidsgruppe i KD har nå kommet med en rapport om bruken av midlertidig tilsetting i universitets- og høgskolesektoren. Hovedtillitsvalgt i Parat UiO, Ole Martin Nodenes, har sittet i gruppen.

Publisert 4. apr. 2013 13:58

Parat vil i 2011 ha et spesielt fokus på medvirkning og medbestemmelse i norsk arbeidsliv. Dette er vår flaggsak og målet er at våre tillitsvalgte, gjennom økt kunnskap og kompetanse, skal bli enda bedre rustet i møte med arbeidsgiverne.

Publisert 4. apr. 2013 13:58

Avtalen om inkluderende arbeidsliv (IA-avtalen) stiller store krav til partene i arbeidslivet. Vi skal alle bidra til å nå målene om redusert sykefravær, om å få seniorene til å være i arbeidslivet lenger og om å bidra til at personer med redusert funksjonevne kommer i arbeid.

Publisert 4. apr. 2013 13:58

Parat har tatt til orde for at man må se på offentlig tjenestepensjon på nytt, og setter nå i gang et internt arbeid med å sikre en konkurransedyktig, offentlig tjenestepensjon også for årskullene født etter 1958. Målet er en samlet fagbevegelse, som kan forme en tjenestepensjon som er bra for alle ansatte i offentlig sektor.

Publisert 4. apr. 2013 13:58

Fagforeningene har de siste dagene oppnådd noe mer innflytelse i prosessen Internt handlingsrom. De hovedtillitsvalgte i NTL UiO, Akademikerne, Forskerforbundet og Parat UiO står sammen om at dette ikke er godt nok - arbeidsgiver forholder seg ikke til Hovedavtalen.