Klassekampen: UiO bruker millioner på PR

Nå går akademia til PR-bransjen. Flere norske universiteter har signert millionavtaler. - Uheldig, sier tillitsvalgt I Parat, Ole Martin Nodenes.

Tidligere i høst ble det kjent at universitetet hadde inngått en avtale med PR-byrået Gambit Hill+Knowlton. Ifølge universitetsavisa Uniforum skal Gambit de neste fire årene bistå UiO med kommunikasjonstjenester som mediehåndtering, markedsføring, studiekampanjer, taleskriving og omdømmebygging.

- Det burde være unødvendig for et universitet som både har egen kommunikasjonsstab og eget forskningsmiljø på medier og kommunikasjon, å gå inn på en slik avtale mener Ole Martin Nodenes. Nodenes mener universitetet heller burde bygget opp sin egen kompetanse på området. Les hele saken i Klassekampen,

Publisert 28. okt. 2013 13:46 - Sist endret 28. okt. 2013 13:50