Publisert 22. des. 2016 10:03

39% av NTLs medlemmer har fått opprykk i årets lokale lønnsforhandlinger. Vi er fornøyde med at vi har sikret alle våre medlemsgrupper samtidig som vi har jobbet særlig med de lavest lønnede i alle stillingskoder og de som ikke har fått på 5 år. Vi er særlig tilfreds med at vi for første gang på mange år ikke har hatt problemer med å få gjennomslag for at UiOs kvinner skal ha sin andel av potten.

Publisert 19. des. 2016 14:58

I høst har NTL UiO hatt et særlig fokus på verving. Gjennom morgenaksjoner, refleksutdelinger, ververunder, åpne møter og en vervekampanje har både tillitsvalgte og medlemmer bidratt til å synliggjøre NTL for studenter og ansatte rundt om på hele universitetet.

Publisert 4. nov. 2016 12:30

Tirsdag 1. november var det hele 69 år siden NTL ble etablert. NTL UiO feiret NTL-dagen med morgenaksjon og åpent møte.

Publisert 23. juni 2016 15:07

21. juni orienterte LO Stat-leder Tone Rønoldtangen Riksmekleren om at LO Stat godkjenner meklingsresultatet. Dermed har vi fått en ny tariffavtale i staten.

Publisert 13. mai 2016 11:48

LO Stat leverte i går, 11. mai, plassfratredelse for 3270 ansatte i staten, i første omgang i Oslo og Mo i Rana. Medlemmene ved NTL UiO er blant disse.

Partene i staten har fått meklingsfrist til midnatt 25.mai, og dersom partene ikke da er kommet til enighet, vil det bli streik i staten fra og med 26. mai.

Publisert 4. mai 2016 15:41

YS, Unio og LO Stat kom ikke til enighet med arbeidsgiver innen fristen 2. mai, og partene er nå i gang med mekling. Hvis de ikke blir enige om en avtale innen 25. mai, blir det streik i staten.

Publisert 22. apr. 2016 16:39

Universitetstyret har sendt ut SAB-gruppe 4 sin rapport til det som skal være en bred høring - med frist 25. mai.

Forslagene medfører mindre demokrati og sterkere ledere.

Det er viktig at UiOs ansatte sier sin mening om disse spørsmålene.

Publisert 15. apr. 2016 11:42

I Uniforum 15. april går underdirektør i Eiendomsavdelingen, Åke Appelqvist, ut og stadfester at ledelsen mener renholdet på UiO er for dyrt. I etterkant av benchmarkingprosjektet som ble gjennomført i 2015 skal renhold på UiO inn i det underdirektøren betegner som en «forbedringsprosess». Selv om det hevdes at målet ikke er å spare penger, så er det nettopp kostnadene som er det eneste som problematiseres av ledelsen i Eiendomsavdelingen.

Publisert 13. apr. 2016 13:19

NTL UiO har fremforhandlet ny avtale om beredskapsvakter  i parkavdelingen. Forhandlingene har tatt 6 måneder, men vi er nå fornøyde med at vi har fått en avtale som både er oppdatert i henhold til dagens lovverk og sikrer de ansattes inntektsnivå.

Publisert 12. apr. 2016 14:19

I dag har partene overlevert sine krav til tariffoppgjøret i staten. LO stat varsler at det viktigste er å sikre medlemmenes kjøpekraft og at de prioriterer generelle tillegg og justeringer.