Publisert 29. mai 2020 12:17

Årsmøtet 2020 gjennomføres digitalt gjennom Zoom og MyMeet. Her følger viktig informasjon om bruk av systemene og nødvendige forberedelser.

Publisert 22. des. 2017 13:07

Riktig god jul til alle våre medlemmer!

Kontoret holder stengt mellom 24.desember og 2.januar 2018. Dersom din henvendelse haster, så kan du kontakte oss på telefon 452 11 211.

Publisert 13. nov. 2017 10:28

Arbeidsgiver fikk i 2017 gjennomslag for sitt krav om større lokalt handlingsrom og for første gang ble det avsatt mer penger til lokale forhandlinger enn til sentrale tillegg. Dette har forskjøvet makt fra arbeidstakere til arbeidsgiverne. Konsekvensen av dette for de ansatte ved UiO er de fleste får en nedgang i kjøpekraft, kvinner får dårligere lønnsutvikling enn menn og forskjellene mellom bunn og topp øker. LO mener arbeidsgiver ikke tar det nødvendige ansvaret for inntektsfordelingen som bør følge de utvidede fullmaktene.

Publisert 1. nov. 2017 15:40

For å feire NTLs 70 års dag 1. november arrangerer vi en vervekonkurranse blant våre medlemmer. Ved å verve flere medlemmer og bidra aktivt til medlemsveksten bidrar du også til å øke NTLs gjennomslagskraft og gjøre oss mer slagkraftige i kampen for våre medlemmers rettigheter.

Publisert 13. sep. 2017 10:41

NTL UiO har p.d.d. 4 frikjøpte på kontoret i Fysikkbygget. Leder og nestleder er valgt av årsmøtet med ansvar for å lede foreningas arbeid for medlemmene. Vi har i dag frikjøpt et ekstra årsverk som hovedsakelig jobber med medlemsoppfølging og verving, i tillegg til organisasjonssekretæren. Vi søker nå en ny organisasjonssekretær.

Publisert 23. aug. 2017 12:36

Tema for årets NTL-dag er høstens Stortingsvalg, og vi ønsker å oppfordre alle våre medlemmer til å bruke stemmeretten. Samtidig feirer vi at det i år er 70 år siden NTL ble opprettet.

Publisert 2. aug. 2017 13:03

NTL UiO er i vekst, men vi trenger stadig flere medlemmer. For å kunne nå flere av våre engelskspråklige kolleger ved universitetet lanserer vi nå nytt vervemateriell på engelsk.

Publisert 8. juni 2017 12:14

Julie Lødrup fra NTL ble valgt inn i LOs ledelse på LO-kongressen 11. mai. Hun får ansvaret for å følge opp fagfeltet forskning og høyere utdanning. Lødrup skal også arbeide med rekruttering av arbeidstakere med høyere utdanning.

Publisert 5. mai 2017 16:58

Enighet i mellomoppgjøret i staten - lønnssystemet består, generelt tillegg på 0,33% til alle medlemmer i LO Stat, og lokale forhandlinger til høsten.

Publisert 4. apr. 2017 12:53

Torsdag 30. mars overleverte partene i staten sine krav til tariffoppgjøret 2017. Tariffoppgjøret 2017 er et mellomoppgjør og omfatter i utgangspunktet bare en justering av lønn, ikke det øvrige innholdet i tariffavtalen. Men i år handler statsoppgjøret også om endringer i lønns- og forhandlingssystemet. LO Stat krever at de disponible midlene i all hovedsak gis som sentrale generelle tillegg, tiltak for lavlønte og likelønn vil bli prioritert, og lover samtidig kamp for et statlig lønns- og forhandlingssystem under press.

Publisert 3. apr. 2017 10:57

For NTL UiO står kampen for å bevare og styrke universitetsdemokratiet sentralt i diskusjonen om hvem som skal lede UiO i fremtiden. Og i dette spørsmålet er årets rektorvalg et veivalg. Graver er den eneste som kan vise til et langvarig engasjement og arbeid for å bevare ordningen med valgt rektor.