English version of this page

Forsiden

Akademikerne-UiO

Akademikerne ble stiftet 1997 og er en hovedorganisasjon på arbeidstakersiden. Medlemmene er yrkesorganisasjoner for folk med utdanning fra universitet eller vitenskapelig høyskole. Henvendelser fra medlemmer av Akademikerne-UiO om saker knyttet til lønns- og arbeidsforhold ved UiO kan rettes til hovedtillitsvalgt, eller til hovedtillitsvalgte i de enkelte akademikerforeningene.

• Lønnsoppgjøret 2024 18. mars 2024 13:39

I årets hovedtariffoppgjør mellom Akademikerne og staten starter forhandlingene 22. april og skal være ferdigstilt 30. april. Hvis det blir mekling, er fristen 23. mai. En eventuell streik vil gå utover disse datoene.

• Resultat av lokale forhandlinger ved UiO 2023 12. sep. 2023 11:02

Årets lokale forhandlinger etter hovedtariffavtalens punkt 2.5.1 mellom UiO, Unio og Akademikerne er avsluttet og protokollen er signert.

• Resultat av lokale forhandlinger ved UiO 2022 1. nov. 2022 13:45

• Lønnsoppgjøret 2022 8. juni 2022 09:40

Det ble enighet etter mekling mellom Akademikerne og staten i årets hovedtariffopgjør. Den nye hovedtariffavtalen er felles med Unio, som sender forslaget til uravstemning med anbefaling. Svarfrist er satt til 24. juni 2022.

• God jul! 21. des. 2021 09:34

Akademikerne-UiO ønsker alle medlemmer og tillitsvalgte en riktig god jul!