"Herlig å se slikt engasjement"

Ole Martin Nodenes er begeistret over medlemsmøtet i Parat UiO i går, den 5. april. Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe og viserektor Ragnhild Hennum møtte omkring 60 Parat UiO-medlemmer til samtale om prosjekt internt handlingsrom - administrativ utvikling ved UiO.

Ole Martin Nodenes

Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe understreket at de ikke venter med å iverksette tiltak dersom de får høre om graverende ting, og trekker fram som eksempel at det et sted har tatt tre måneder å gi en nyansatt tilgang til UiOs IT-systemer. "Her har vi satt i gang tiltak umiddelbart", sier hun.

Bjørneboe og Hennum viste seg som både engasjerte og interesserte i hvordan den enkelte medarbeider opplever sin arbeidshverdag og salen reagerte positivt ved å stille mange spørsmål.

Ole Martin Nodenes er svært tilfreds med møtet og sier at han og nestleder i Parat UiO, Nils-Petter Bergersen allerede har oppsummert spørsmål og svar og forbedringspunkter og oversendt til de administrativt ansvarlige i IHR-prosjektet og universitetsledelsen. "Slik kan vi følge opp forslag fra våre medlemmer når man senere skal fatte vedtak", sier han.

Les universitetsdirektørens presentasjon av IHR-prosjektet (Powerpoint)

Publisert 4. apr. 2013 13:58