15 Parat UiO-medlemmer går til Folkehelseinstituttet

Etter enighet mellom Kunnskapsdepartementet og Helse- og omsorgsdepartementet er det nå klart at Rettsmedisinsk institutt overføres til Nasjonalt folkehelseinstitutt.

<p> Parat UiO har lenge v&aelig;rt involvert i prosessene omkring Rettsmedisinsk institutt. Bildet viser Live Rasmussen, Ole Martin Nodenes og Ellen Dalen (t.h.) som protesterte da RMI ble lagt direkte under Medisinsk fakultet i en omstridt prosess. Foto: Ole S&aelig;ther, Uniforum</p>

"Virksomhetsoverdragelse opplever vi sjelden hos oss", uttaler hovedtillitsvalgt Ole Martin Nodenes, "men med denne saken og det at tolkeutdanningen flyttes til Høgskolen i Oslo har vi plutselig vært gjennom to slike på kort tid".

Flyttingen er resultat av en lang prosess, se Uniforums artikkel fra januar 2011 med faktaruten "Dette har hendt ved Rettsmedisinsk institutt".

Flyttingen innebærer overføring av femten Parat UiO-medlemmer, blant disse vårt mangeårige styremedlem Margrethe Abildgaard fra seksjon for rettspatologi og klinisk rettsmedisin..

Publisert 4. apr. 2013 13:58