Tidligere

Tid og sted: , Røde Kors konferansesenter, Hausmannsgate 7

På dette kurset kan du lære om tilsettingsordningen i Staten og lære saksbehandlingsreglene tilsettingsrådet må følge.

Dersom du ikke er tillitsvalgt men sitter i tilsettingsrådet eller i innstillingrådet og er interessert i kurset bør du absolutt melde deg på uansett!

SØKNADSFRIST 16.12.2011

Tid og sted: , Helga Engs hus, Auditorium 2

Taper alle UiOs pensjonister pensjon på å stå i arbeid etter fylte 67 år? Kan det være omstendigheter som gjør at man ikke taper noe likevel? Historiene verserer, usikkerheten er stor og for nylig hadde NRK1 debattkveld om pensjonsreformen for offentlig ansatte med både politikere og representanter for de store fagforeningene. Flere tar til orde for å reforhandle avtalen om de offentlig ansatte.

Parat UiO skal nå holde åpent møte om denne saken, og alle UiO-ansatte er invitert. Møtet holdes mandag 28. november kl 14.00 i Helga Engs hus, auditorium 2.

Tid og sted: , Fredrikkeplassen, Blindern
Tid og sted: , NITOs kurslokaler, Lakkegt 3

Vi har gleden av å invitere tillitsvalgte i region øst i statlig sektor til kurs i lokale forhandlinger (prosedyre og konkret om årets oppgjør).

Tid og sted: , NITO konferansesenter, Lakkegata 3

Lær om tilsettingsordninger, tilsettingsrådets ansvarsområde, grunnvilkår får de forskjellige vedtak og saksbehandlingsreglene rådet må følge.

Søknadsfrist: 10.06.2011

Tid og sted: , Oslo kongressenter (Folkets hus), Youngstorget, Oslo

Invitasjon til årets HMS- konferanse "Alle skal med - hvordan får vi det til"

- integrering for å komme i arbeid - tilrettelegging for å bli værende i arbeid

Tid og sted: , Munch-museet

Parat inviterer til medlemsamling med omvisning på Munch-museet 15. juni

OBS! ♦ Arrangementet er nå fulltegnet (pr. 1. juni 2011) ♦

Tid og sted: , Helga Engs hus, Aud 1
Tid og sted: , Frederikkeplassen

I begynnelsen av mai avholder vi Paratdagene med stand på Frederikkeplassen og debattmøte.

Tid og sted: , Tøyen Hovedgård

I anledning årets Parat-dager 3-4. mai, vil vi i forkant ha et kurs om det å stå på stand.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus (UV-fakultetet)

9. mars 2011 vedtok årsmøtet i Parat UiO følgende resolusjon:

"Prosessen rundt internt handlingsrom (IHR) følges tett

UiO er i gang med en stor omorganiseringsprosess der målet er å frigjøre kapasitet i teknisk- administrative stillinger. Frigjort kapasitet skal brukes til sterkere å støtte opp under primærvirksomheten, dvs. forskning, undervisning og formidling. Tiltak som følge av IHR kan bidra til at våre medlemmer endrer arbeidsoppgaver eller må jobbe på en annen måte. Enkelte arbeidsoppgaver vil falle bort.

En stor del av aktiviteten og tiltakene vil foregå på fakultetsnivå, samtidig som universitetsstyret eier prosessen. Parat vil sørge for at alle tillitsvalgte følger prosessen på sine fakulteter tett, samtidig som den følges sentralt. Parat vil arbeide aktivt for at tiltak og endringer blir til det beste for våre medlemmer."

Styret vil derfor avholde et medlemsmøte om Internt handlingsrom 5. april.

Vi har fått universitetsdirektør, Gunn-Elin Aa. Bjørneboe, til å informere om formålet med Internt handlingsrom, organiseringen av arbeidet og den videre prosess, samt svare på spørsmål fra medlemmene.  I tillegg vil det være mulig å ta opp temaer innenfor IHR uten universitetsdirektøren til stede i etterkant.

Tid og sted: , Comfort Hotel Runway, Hans Gaarders veg 27, Gardermoen

Kjell Tore Solvang er den mestvinnende trener og landslagssjef gjennom alle tider innen sommeridretter i Norge. Gjennom sine 5 år som landslagssjef i padling står han blant annet bak følgende suksesser: 3 OL-gull, 4 VM-gull og 4 EM-gull.

Tid og sted: , Quality Hotel Olavsgaard

Parat inviterer tillitsvalgte til kurs i presentasjonsteknikk.

Tid og sted: , Personalkantine, Georg Sverdrups hus

Det innkalles til medlemsmøte og årsmøte i Parat UiO.

Tid og sted: , Quality Hotel & Resort Hunderfossen,

Vi er i mange situasjoner avhengig av å kunne presentere og få gjennomslag for ideer, tanker og visjoner. Det handler om trygghet, troverdighet og evne til å engasjere og overbevise. Kunsten å kontrollere sin egen kommunikasjon blir derfor stadig viktigere. Men hva du sier er ikke alt! All forskning på dette feltet viser at faktorer som stemmeleie, kroppsspråk og non-verbal kommunikasjon har langt større betydning for hvilket inntrykk man etterlater seg.

Tid og sted: , NITO, Lakkegata 3

Lær om tilsettingsordninger, tilsettingsrådets ansvarsområde, grunnvilkår får de forskjellige vedtak og saksbehandlingsreglene rådet må følget.

Søknadsfrist 14.12.2010