Åpent møte om pensjon i offentlig sektor

Taper alle UiOs pensjonister pensjon på å stå i arbeid etter fylte 67 år? Kan det være omstendigheter som gjør at man ikke taper noe likevel? Historiene verserer, usikkerheten er stor og for nylig hadde NRK1 debattkveld om pensjonsreformen for offentlig ansatte med både politikere og representanter for de store fagforeningene. Flere tar til orde for å reforhandle avtalen om de offentlig ansatte.

Parat UiO skal nå holde åpent møte om denne saken, og alle UiO-ansatte er invitert. Møtet holdes mandag 28. november kl 14.00 i Helga Engs hus, auditorium 2.

<p>Forbundsleder i Parat - Hans-Erik Skj&aelig;ggerud</p>

I den senere tid har mediene vist hvordan ansatte i offentlig sektor taper på å stå i arbeid etter 67 år. Blant annet i Aftenposten 18. oktober. http://www.aftenposten.no/jobb/article4258105.ece

Arbeidstakerorganisasjonen Parat har jobbet med denne problemstillingen over lengre tid, og har tatt til orde for at avtalen om offentlig tjenestepensjon bør reforhandles. På det åpne møtet i regi av Parat UiO vil advokat  Andreas Moen i Parat forklare hva som ligger i dagens modell.

Hans-Erik Skjæggerud, forbundsleder i Parat, vil deretter fortelle hvordan Parat jobber med saken og hvordan de øvrige arbeidstakerorganisasjonene og arbeidsgiversiden forholder seg.

Møtet er åpent for alle interesserte!

Publisert 4. apr. 2013 13:58