Medlemsmøte om Internt handlingsrom

9. mars 2011 vedtok årsmøtet i Parat UiO følgende resolusjon:

"Prosessen rundt internt handlingsrom (IHR) følges tett

UiO er i gang med en stor omorganiseringsprosess der målet er å frigjøre kapasitet i teknisk- administrative stillinger. Frigjort kapasitet skal brukes til sterkere å støtte opp under primærvirksomheten, dvs. forskning, undervisning og formidling. Tiltak som følge av IHR kan bidra til at våre medlemmer endrer arbeidsoppgaver eller må jobbe på en annen måte. Enkelte arbeidsoppgaver vil falle bort.

En stor del av aktiviteten og tiltakene vil foregå på fakultetsnivå, samtidig som universitetsstyret eier prosessen. Parat vil sørge for at alle tillitsvalgte følger prosessen på sine fakulteter tett, samtidig som den følges sentralt. Parat vil arbeide aktivt for at tiltak og endringer blir til det beste for våre medlemmer."

Styret vil derfor avholde et medlemsmøte om Internt handlingsrom 5. april.

Vi har fått universitetsdirektør, Gunn-Elin Aa. Bjørneboe, til å informere om formålet med Internt handlingsrom, organiseringen av arbeidet og den videre prosess, samt svare på spørsmål fra medlemmene.  I tillegg vil det være mulig å ta opp temaer innenfor IHR uten universitetsdirektøren til stede i etterkant.

Gunn-Elin Aa. Bjørneboe Universitetsdirektør uio.no

Publisert 4. apr. 2013 13:58