Styremøte oktober 2022

Tekna-UiO styremøte mandag 14. oktober 2022, (Zoom/Hybrid/fysisk?)

Referat fra styremøte 14. oktober 2022

Digitalt Tekna-UiO styremøte (Zoom / hybrid / fysisk møte?)

Tidspunkt: mandag 3. oktober klokken 10:00 --> fredag 14. oktober klokken

Deltagere: Anne Schad Bergsaker, Dag Endresen, Erik Winge, Per Eugen Kristiansen, Robin Benjamin Zweigel, Stein Michael Storleer, Simona Kavaliauskiene (observatør)

Ikke til stede: Terje Grønås

Midlertidig fritatt fra styreverv: Gunvor Annette Hesla-Halvorsen (permisjon fra 22 juli), Øystein Prytz (midlertidig fritatt styreverv fra september)

Referent: ledig rolle, ikke allokert, alle bidrar

Saksliste

• Sak 1: Godkjenning av referat fra forrige møte.
  • Sak 2: Medlemssaker under arbeid (alle).

• Sak 3: Årsmøte i november.

• Sak 4: Eventuelt

Sak 1: Godkjennelse av referat fra forrige styremøte

Referat fra de to forrige styremøter i august og september i Tekna-UiO [ble godkjent].

Sak 2: Medlemssaker under arbeid

Alle styremedlemmer fortalte litt om pågående medlemssaker under behandling.

Medlemshenvendelse om OU IT.

Sak 3: Årsmøte for Tekna-UiO i november

Teknas gruppe ved UiO holder årsmøte hvert år i slutten av november (ref §4 i våre vedtekter, som gjengitt under). Vi bør fastsette en dato og et sted. Fysisk oppmøte, eller hybrid alternativ? Dersom resultat fra 251 iår kanskje blir senere (utsatt frist til november) - skal vi vurdere å flytte årsmøtet til tidlig desember? Valgkomiteen bør også informeres om dato for årsmøtet i god tid.

§4 Års- og medlemsmøter: Styret avholder årsmøte, innen utgangen av november. Skriftlig innkallelse med styrets forslag til dagsorden sendes hvert medlem med minst tre ukers varsel. Skriftlig forslag til saker som skal behandles på årsmøtet skal sendes styret minst to uker på forhånd. Styret sender endelig forslag til dagsorden og sakspapirer til medlemmene minst en uke før møtet.

Vedtak: Tidspunkt for årsmøtet settes til onsdag 30. november klokken 14. Sted settes til Universitetsbiblioteket.

Sak 4: Eventuelt

Øystein Prytz har akseptert et midlertidig vikariat som som senterleder og har bedt om fritak fra styrevervet. Varamedlem Per Eugen Kristiansen rykker opp som fullt styremedlem. Simona Kavaliauskiene fra OUS Ullevåll er invitert å delta som observatør ved styremøtene fremover.

Dato for neste styremøte

Neste møte: fredag 4. november klokken 12:15

Alle kalles for å bidra til å oppdatere årshjulet vårt med aktiviteter i 2022!

Se kalenderinnkalling for Zoom lenke til neste møte.

Arrangør

Tekna-UiO