Forsiden

Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening er landets største akademikerforening. Organisasjonen har medlemmer med masterutdanning innenfor teknologi og naturvitenskap. Styret i Tekna-UiO bistår medlemmer med bl.a. medarbeidersamtaler og lønnsforhandlinger.

Etiske retningslinjer i Tekna

Arrangementer fra Tekna-UiO

Ingen kommende arrangementer

Arrangementer fra Akademikerne-UiO

Ingen kommende arrangementer

Nyheter fra UiO

• En student smittet på medisinsk fakultet 29. okt. 2020

Universitetet i Oslo har i uke 44 fått beskjed om at en student ved Det medisinske fakultet er bekreftet smittet med covid-19.

• cas-660 Søk om å bli Young CAS Fellow i 2021/23! 29. okt. 2020

Senter for grunnforskning (CAS) lyser for tredje gang ut Young CAS Fellow. Programmet støtter fremragende yngre forskere som ikke faller inn under CAS sin ordinære prosjektstøtte. Ordningen er blitt utvidet fra to til fire fellows som får støtte over to år på inntil 750 000 kr. Søknadsfristen er 15. desember 2020.

• avstand-660 Slik påvirkes UiO av nye koronaregler 29. okt. 2020

Oslo kommune innfører fra i dag 29. oktober kl. 12 nye tiltak mot smitte og spredning av koronaviruset. – UiO er fortsatt åpent, men vi strammer litt til. Vi har allerede mye digital undervisning, men synes det er riktig av faglige og sosiale grunner å opprettholde noe fysisk undervisning, sier rektor Svein Stølen.