Forsiden

Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening er landets største akademikerforening. Organisasjonen har medlemmer med (minimum) masterutdanning innenfor teknologi og naturvitenskap. Styret i Tekna-UiO bistår medlemmer med bl.a. lønnsforhandlinger, informasjon om arbeidsmiljø, og medarbeidersamtaler. Teknas gruppe ved UiO inngår i et lokalt Akademikernesamarbeid og vår hovedorganisasjon, Akademikerne-UiO, har et bemannet medlemskontor på campus Blindern for hjelp til medlemmer i mere krevende prosesser. Akademikerne-UiO har tilsvarende tre stillinger fulltid betalt arbeidstid, mens Tekna-UiO kun omfatter frivillig innsats fra tillitsvalgte.

Etiske retningslinjer i Tekna

Ingen kommende arrangementer

• Lønnsoppgjøret 2024 18. mars 2024

I årets hovedtariffoppgjør mellom Akademikerne og staten starter forhandlingene 22. april og skal være ferdigstilt 30. april. Hvis det blir mekling, er fristen 23. mai. En eventuell streik vil gå utover disse datoene.

• Resultat av lokale forhandlinger ved UiO 2023 12. sep. 2023

Årets lokale forhandlinger etter hovedtariffavtalens punkt 2.5.1 mellom UiO, Unio og Akademikerne er avsluttet og protokollen er signert.

Nyheter fra UiO

• Bli kandidat til Universitetsstyret 2024 18. mars 2024

Vil du eller en kollega representere midlertidig vitenskapelige ansatte i Universitetsstyret for perioden 2024–2025? Meld inn kandidater innen onsdag 27. mars kl. 08.00.

• Ett år med Grønt kontor 18. mars 2024

Denne uken feirer Grønt kontor sin ettårsdag. Studentene fra Grønt kontor deler noen tanker om året som har gått og deres planer for fremtiden.

• Dette er årets nye studietilbud ved Universitetet i Oslo 15. mars 2024

- Vi fornyer og videreutvikler stadig vårt studietilbud i tråd med samfunnets behov. I år har vi blant annet nye studier innen kunstig intelligens, kvanteteknologi, matematikk og kulturarv, sier viserektor for utdanning Bjørn Stensaker.