Travel høst

Høsten er over oss og det betyr høysesong for oss som er aktive i fagforeningsarbeid.

Lokale forhandlinger er nok den viktigste enkeltoppgaven, men høsten er også høysesong for seminarer.

Vi i Parat UiO hadde seminar for styret og tillitsvalgte i september hvor vi diskuterte Grønt UiO, diverse høringssaker og lokale forhandlinger.

Like før avholdt Parats hovedtillitsvalgte ved universitetene felles seminar med fokus på samarbeidet fremover.

Inkluderende arbeidsliv er et satsningsområde for Parat UiO og jeg som hovedtillitsvalgt har arbeidet mye med å få på plass Handlingsplan for Inkluderende arbeidsliv ved UiO, i samarbeid med Organisasjons- og personalavdelingen. Vi deltok sammen på åpningen av www.inkluderende.no  Detter er en  egen nettside for Inkluderende arbeidsliv utarbeidet av de sentrale partene i arbeidslivet, hvor Parat er representert gjennom YS - Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund.

18.-19. oktober er det den årlige YS-konferansen, http://ys.no/ med presentasjon av blant annet YS arbeidslivsbarometer og utdeling av YS´ likestillingspris.

Midt i november møtes Parats representantskap, Parats høyeste organ, for å vedta fremtidens styringsmodell. Målet er å gå over fra årlige representantskap til treårige landsmøter.

På arbeidsmiljøområdet er det "LAMU-seminar" for representanter for alle UiOs lokale arbeidsmiljøutvalg i begynnelsen av november. Tema blir "Arbeidsmiljøfokus 2011"

Og på toppen kommer altså lokale forhandlinger, drøftingsmøter, Internt handlingsrom og saker med enkeltmedlemmer...men det er slik vi liker det.

Foto: Jan Unneberg

Av Ole Martin Nodenes
Publisert 18. okt. 2011 09:42 - Sist endret 18. okt. 2011 10:21

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere