Fremtidig organisering av sentraladministrasjonen skal snart vedtas

Foto: Jan Unneberg

Den såkalte SA5-prosessen innen Internt handlingsrom-prosjektet går mot slutten. 12. mars 2013 skal Universitetsstyret vedta fremtidig organsiering av SA5, dvs de 5 sentraladministrative avdelingene:

Organisasjons- og personalavdelingen (OPA), Økonomi- og planavdelingen (ØPA), Kommunikasjonsavdelingen (KA), Studieavdelingen (STA) og Forskningsadministrativ avdeling (FA).

8. februar presenterte IHR-sekretariatet en løsning til modell for ny sentraladministrasjon. Etter å ha gjennomført medlemsmøte om saken konkluderte vi tillitsvalgte i Parat at dette ikke vil være noen god modell. Den kunne ført til at de ansatte ville måtte utføre tjenester på bestilling fra fakultetetene på bakgrunn av inngåtte serviceavtaler. Vi tror en slik modell vil være svært ødeleggende for samhandlingen mellom sentraladministrasjonen og fakultetene/instituttene.

Andre forslag til modell skal sendes ut i uke 8 og drøftes og forhandles med tjenestemannsorganisasjonene i uke 8 og uke 9, før vedtak 12. mars. Vi går inn i en svært spennende og veldig viktig periode for våre medlemmer og alle ansatte i sentraladministrasjonen.

Vi er Parat!

Av Ole Martin Nodenes
Publisert 18. feb. 2013 15:15 - Sist endret 18. feb. 2013 15:16

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere