Forsiden

Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening er landets største akademikerforening. Organisasjonen har medlemmer med masterutdanning innenfor teknologi og naturvitenskap.

Styret i Tekna-UiO bistår medlemmer med bl.a. medarbeidersamtaler og lønnsforhandlinger.

Etiske retningslinjer i Tekna

Aktuelle saker for ansatte ved Universitetet i Oslo

Tekna-UiO inviterer til medlemsmøte onsdag 7. desember

Tid: Onsdag, 7. desember 2016, kl. 13:00 - 14:30
Sted: Rikshospitalet A: Seminarrom A3.3067

Tema: Det lokale lønnsoppgjøret 2016 - hvordan gikk det - og hva skjer nå?
Foredrag ved forhandlingssjef Kari Tønnessen Nordli

I tillegg vil vi informere om prosessen og resultat fra årets lokale forhandlingene ved Universitetet i Oslo samt fortelle om alternative muligheter for lønnsutvikling.

Vel møtt til medlemsmøte!

Utsettelse av protokollsignering i forbindelse med lokale lønnsforhandlinger 2016

Vi informere om at Akademikerne i de lokale lønnsforhandlingene har bedt om å få utsette signering av protokoll til innen utgangen av november.

Les mere fra Akademikernes sider.

Referat fra kveldsseminar om heleseteknologi 13. oktober på Universitetet i Oslo

Helseteknologi - full fart inn i fremtiden. Gratis kveldsseminar på UiO med servering
Tekna organiserte et spennende kveldsseminar om helseteknologi på Universitetet i Oslo. Gratis arrangement hovedsakentlig for ansatte ved UiO: 13. oktober, klokken 16:30 - 20, Ole-Johan Dahls hus. For flere detaljer se Teknas hovedsider.

13. oktober gjennomførte Tekna et svært vellykket arrangement «Helseteknologi – full fart inn i fremtiden». Over 120 personer fikk med seg at Teknas president åpnet seminaret, og det var virkelig et engasjert publikum i salen. Mange var også begeistret for den 3D-printede robothånden og kropps-scanneren som utstillerne demonstrerte utenfor auditoriet.

På Teknas stand fikk medlemmene veiledning og svar på spørsmål knyttet til sitt medlemskapet, og 2 jurister supplerte med dybdekunnskap innen sitt fagfelt.

Vi er allerede 400 medlemmer, men vil stå enda sterkere om vi blir flere. Kjenner du none som burde være Tekna-medlem, kan du enkelt forsøke å verve dem gjennom vår digitale løsning. Melder de seg inn, får du vår svært populære molekylkopp

www.tekna.no/verving

• julekort-forside-2016-300 Årets UiO-julekort 5. des. 2016

Her er årets julekort. Velg mellom elektronisk eller trykket kort.

• velferdsprisen-uiodoc-2016-303 UiODoc fikk velferdsprisen 1. des. 2016

Årets mottaker av velferdsprisen skiller seg klart ut. Med en rekke faglige og sosiale tiltak har de skapt møteplasser og diskusjonsarenaer på tvers av fakulteter og stillingsgrupper.

• undersokelse-kopiering-303x202px Undersøkelse om kopiering 17. nov. 2016

I november 2016 og januar 2017 undersøkes kopieringskulturen blant studenter og ansatte ved UiO. Undersøkelsen gjennomføres av markedsundersøkelsesfirmaet Ipsos på oppdrag av UHR.

Viktige datoer

Tekna-UiO inviterer til medlemsmøte onsdag 7. desember, 13:00 til 14:30

Ingen kommende arrangementer

Frist for innsending av 2.5.1 krav