Forsiden

Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening er landets største akademikerforening. Organisasjonen har medlemmer med masterutdanning innenfor teknologi og naturvitenskap.

Styret i Tekna-UiO bistår medlemmer med bl.a. medarbeidersamtaler og lønnsforhandlinger.

Etiske retningslinjer i Tekna

Aktuelle saker for ansatte ved Universitetet i Oslo

Resultat av lokale lønnsforhandlinger for Akademikerne 2016

Resultatet av de lokale 2.5.1 forhandlingene for 2016 mellom Akademikerne og UiO ble avsluttet 30. oktober og protokoll lagt ut 7. desember. Vi kan derfor formidle det samlede resultatet etter årets lønnsforhandlinger i staten (både sentralt og lokalt) for alle Akademikernes medlemmer på UiO.

Les mere fra Akademikernes sider.

Medlemmer som har sendt inn krav har fått beskjed om individuelt resultat fra årets lønnsforhandlinger. Ta kontakt med din nærmeste leder dersom du ønsker mere informasjon om resultatet.

Les mere fra UiO sine sider.

Tekna-UiO holdt medlemsmøte onsdag 7. desember

Tid: Onsdag, 7. desember 2016, kl. 13:00 - 14:30
Sted: Rikshospitalet bygning A: Seminarrom A3.3067, Sognsvannsveien 20, 0027 OSLO

Tema: Det lokale lønnsoppgjøret 2016 - hvordan gikk det - og hva skjer nå?
Foredrag ved forhandlingssjef Kari Tønnessen Nordli

I tillegg ble det informert om prosessen og resultat fra årets lokale forhandlingene ved Universitetet i Oslo samt informert om alternative muligheter for lønnsutvikling.

Utsettelse av protokollsignering i forbindelse med lokale lønnsforhandlinger 2016

Vi informerer om at Akademikerne i de lokale lønnsforhandlingene har bedt om å få utsette signering av protokoll til innen utgangen av november.

Les mere fra Akademikernes sider.

Referat fra kveldsseminar om heleseteknologi 13. oktober på Universitetet i Oslo

Helseteknologi - full fart inn i fremtiden. Gratis kveldsseminar på UiO med servering
Tekna organiserte et spennende kveldsseminar om helseteknologi på Universitetet i Oslo. Gratis arrangement hovedsakentlig for ansatte ved UiO: 13. oktober, klokken 16:30 - 20, Ole-Johan Dahls hus. For flere detaljer se Teknas hovedsider.

13. oktober gjennomførte Tekna et svært vellykket arrangement «Helseteknologi – full fart inn i fremtiden». Over 120 personer fikk med seg at Teknas president åpnet seminaret, og det var virkelig et engasjert publikum i salen. Mange var også begeistret for den 3D-printede robothånden og kropps-scanneren som utstillerne demonstrerte utenfor auditoriet.

På Teknas stand fikk medlemmene veiledning og svar på spørsmål knyttet til sitt medlemskapet, og 2 jurister supplerte med dybdekunnskap innen sitt fagfelt.

Vi er allerede 400 medlemmer, men vil stå enda sterkere om vi blir flere. Kjenner du noen som burde være Tekna-medlem, kan du enkelt forsøke å verve dem gjennom vår digitale løsning. Melder de seg inn, får du vår svært populære molekylkopp.

www.tekna.no/verving

• Digital postkasse på UiO 16. jan. 2017

Fra 13. februar kan du som saksbehandler sende dokumenter rett fra ePhorte til de digitale postkassene hos Digipost og e-Boks.

• overforing-ferie-303x202px Husk å overføre ferie innen 31. januar 2. jan. 2017

Hvis du ikke har avviklet all din ferie i 2016, må du søke om overføring innen 31. januar 2017.

• god-jul-225-2016 Julehilsen fra ledelsen 2016 21. des. 2016

Kjære medarbeider. Et innholdsrikt år ved Universitetet i Oslo går mot slutten, og det er en glede for oss å kunne dele noen oppsummerende ord med alle medarbeidere nå som julehøytiden nærmer seg.