Tidligere

Tid og sted: , Quality Hotel Grand, Kongsberg

Vi har gleden av å invitere tillitsvalgte i region Øst og Sør til Trinn2 kurs

Kurset holdes på Quality Hotel Grand, Kongsberg, dato 06.11.2012 – 08.11.2012.

Kurstidspunkt: Kl. 11 – 18 første dag, kl. 09 – 18 andre dag og kl. 09 – ca.15 tredje dag.

Tid og sted: , Samfunnssalen, Arbeidersamfunnets plass 1 (ved Sentrum Scene

IA- rådet i Oslo og Akershus inviterer ledere, tillitsvalgte og ansatte til en stor og spennende konferanse. Se vedlagt program og meld dere på.

Tid og sted: , Qualite Hotel Grand, Kongsberg
Tid og sted: , DFDS Pearl Seaways

Parat - Region Øst har gleden av å invitere tillitsvalgte i staten i region øst til Organisasjonsfaglig kurs på DFDS Pearl Seaways 8. – 9. oktober 2012.

Tid og sted: , Kulturhistorisk museum

Parat UiO inviterer alle sine medlemmer til medlemsamling på Kulturhistorisk Museum onsdag 3. oktober kl. 1700. Vi vil få en omvisning i utstillingen Don´t Measure Me - Samtidskunst fra Sri Lanka.

Tid og sted: , Clarion Hotel Royal Christiania, Biskop Gunnerus’ gt. 3, Oslo

Målgruppe: Tillitsvalgte, medlemmer og potensielle medlemmer.

Hvordan ta vare på deg selv i dagens arbeidsliv - på tross av bl.a. usikre ansettelsesforhold, løse tilknytningsformer til arbeidslivet, innleie av arbeidskraft eller deltidsarbeid.

Unn deg en pause i hverdagen og kom på Parats temakveld.

Anne Gerd Samuelsen er en stor inspirator. Hun er rett på sak, oppriktig og utrolig engasjerende. Hun har jobbet som leder i over 20 år i offentlige og private virksomheter.

I 2006 ble hun kåret til årets motivator og er en av tre som er nominert til «årets foredragsholder» av Confex AS i 2011. Hun er forfatter og daglig leder i firmaet Arbeidsglede. Hun har gitt ut boken «Kunsten i tilstedeværelse». Hun er utdannet cand.san, med flere års studier i ledelse, er offentlig godkjent konfliktmekler og er utdannet instruktør i oppmerksomhetstrening.

Tid og sted: , Hunderfossen Familiepark

Parat har gleden av å invitere alle medlemmer i region øst til medlemsdag i Hunderfossen Familiepark lørdag 16. juni.

Påmeldingsfristen er 7. juni.

Tid og sted: , Rådhusbrygge 2

Parat i region øst inviterer til båttur på Oslofjorden med båten Christiania. Det blir servering av reker med tilbehør.

Tid og sted: , Frederikkeplassen

Det blir felles markering for de streikende i Parat (YS), Ntl (LO) og Forskerforbundet (Unio). Alle som støtter streiken er hjertlig velkomne til det.

Parats streikende har felles avmarsj fra streikestanden ved Det odontologiske fakultet.

Appell ved blant andre Hans-Erik Skjæggerud, leder i Parat.

Vi serverer kaffe og boller!

Kom og vis din støtte til streiken og de streikende!

Tid og sted: , Historisk museum, Fredriks gate 2

I anledning Parat-dagene kan du velge mellom to ulike medlemsaktiviteter, enten omvisning i Historisk museum eller kurs i Afrikansk dans. Her presenteres omvisningen i Historisk museum.

Tid og sted: , Møt opp på Frederikkeplassen

I anledning Parat-dagene kan du velge mellom to ulike medlemsaktiviteter, enten omvisning i Historisk museum eller kurs i afrikansk dans. Her presenteres kurs i Afrikansk dans

Tid og sted: , Frederikkeplassen

I midten av mai avholder vi Parat-dagene med stand på Frederikkeplassen, åpent informasjonsmøte og medlemsaktiviteter.

Tid og sted: , UB Pauserom, Georg Sverdrups hus

Det innkalles til medlemsmøte og årsmøte i Parat UiO. Etter at årsmøtet er slutt blir det trekning av reisegavekort (kr. 5000,-) blant alle som har vervet nye medlemmer i 2011.

Tid og sted: , Helga Engs hus, auditorium 3

Onsdag 15.2.2012 inviterer vi til medlemsmøte med temaet Kommunikasjon og konflikter.

Konflikter mellom mennesker i et arbeidsmiljø, hvordan de vanligvis oppstår, hvordan vi løser dem når de er oppstått og hva vi kan gjøre for å forhindre slike konflikter.

Tid og sted: , Røde Kors konferansesenter, Hausmannsgate 7

På dette kurset kan du lære om tilsettingsordningen i Staten og lære saksbehandlingsreglene tilsettingsrådet må følge.

Dersom du ikke er tillitsvalgt men sitter i tilsettingsrådet eller i innstillingrådet og er interessert i kurset bør du absolutt melde deg på uansett!

SØKNADSFRIST 16.12.2011

Tid og sted: , Helga Engs hus, Auditorium 2

Taper alle UiOs pensjonister pensjon på å stå i arbeid etter fylte 67 år? Kan det være omstendigheter som gjør at man ikke taper noe likevel? Historiene verserer, usikkerheten er stor og for nylig hadde NRK1 debattkveld om pensjonsreformen for offentlig ansatte med både politikere og representanter for de store fagforeningene. Flere tar til orde for å reforhandle avtalen om de offentlig ansatte.

Parat UiO skal nå holde åpent møte om denne saken, og alle UiO-ansatte er invitert. Møtet holdes mandag 28. november kl 14.00 i Helga Engs hus, auditorium 2.

Tid og sted: , Fredrikkeplassen, Blindern
Tid og sted: , NITOs kurslokaler, Lakkegt 3

Vi har gleden av å invitere tillitsvalgte i region øst i statlig sektor til kurs i lokale forhandlinger (prosedyre og konkret om årets oppgjør).

Tid og sted: , NITO konferansesenter, Lakkegata 3

Lær om tilsettingsordninger, tilsettingsrådets ansvarsområde, grunnvilkår får de forskjellige vedtak og saksbehandlingsreglene rådet må følge.

Søknadsfrist: 10.06.2011

Tid og sted: , Oslo kongressenter (Folkets hus), Youngstorget, Oslo

Invitasjon til årets HMS- konferanse "Alle skal med - hvordan får vi det til"

- integrering for å komme i arbeid - tilrettelegging for å bli værende i arbeid

Tid og sted: , Munch-museet

Parat inviterer til medlemsamling med omvisning på Munch-museet 15. juni

OBS! ♦ Arrangementet er nå fulltegnet (pr. 1. juni 2011) ♦

Tid og sted: , Helga Engs hus, Aud 1
Tid og sted: , Frederikkeplassen

I begynnelsen av mai avholder vi Paratdagene med stand på Frederikkeplassen og debattmøte.

Tid og sted: , Tøyen Hovedgård

I anledning årets Parat-dager 3-4. mai, vil vi i forkant ha et kurs om det å stå på stand.