Tekna UiO årsmøte 2022

Teknas etatsforening ved UiO inviterer alle medlemmer til årsmøte onsdag 30. november 2022 klokken 14:00.

Universitetsbiblioteket

Dagsorden:

1. Godkjenning av innkalling.
  2. Valg av ordstyrer, referent og to protokollvitner.
  3. Orientering om resultatet fra årets lokale lønnsforhandlinger (HTA § 2.5.1).
  4. Årsberetning 2022 for Tekna-UiO.
  5. Valg av styreverv og valgkomite (innstilling fra valgkomiteen).
  6. Insendte forslag til saker for diskusjon:
    • Why do there seem to be large differences between salaries of the same position between different UiO faculties? (In particular, why are there so large differences for postdoctoral positions between faculties?).

• Does the rule of a permanent position after 3 years in a temporary position work well for scientific staff? (Some members experience being shuffled between employment at OUS and UiO to avoid the 3-year rule).

• Overtime regulations for Ph.D. fellows and Postdoc positions? (Are these groups expected to work overtime without pay or earn flex-time?)

7. Eventuelt.

Sted: Campus Blindern, Universitetsbiblioteket, Georg Sverdrups hus: Undervisningsrom 2

Tid: klokken 14:00 - 15:30, onsdag 30. november 2022

Invitasjon til årsmøtet sendes til alle medlemmer tre uker før møtet.
Hvis du ikke mottar invitasjon, kontakt tekna-styret@uio.no.

Medlemmer er velkommen til å sende inn forslag til saker som ønskes behandlet i årsmøtet (frist to uker før møtet).

Forslag til valgkomiteen inkludert individuell interesse for å delta i Tekna-UiOs styre eller som lokalt tillitsvalgt ved eget fakultet er også meget velkommen!

Nyttige dokumenter og lenker:

Vedtekter for Teknas etatsforening ved UiO (pdf).

Referater fra Tekna-UiOs årsmøter finner dere her.

Årsrapporter for Tekna-UiO finner dere her.

Lokal lønnspolitikk ved UiO beskriver viktige kriterier for individuell lønnsutvikling.

Husk lønnssamtalen med nærmeste leder!

Påminnelse: Hjelp oss med å holde oppdaterte medlemslister for Tekna-UiO ved å oppdatere Min Side hos Tekna.no sentralt.

Tekna-UiO vedtekter, §4 Års- og medlemsmøter: Styret avholder årsmøte, innen utgangen av november. Skriftlig innkallelse med styrets forslag til dagsorden sendes hvert medlem med minst tre ukers varsel. Skriftlig forslag til saker som skal behandles på årsmøtet skal sendes styret minst to uker på forhånd. Styret sender endelig forslag til dagsorden og sakspapirer til medlemmene minst en uke før møtet.

Emneord: Tekna, Tekna-UiO, Akademikerne-UiO, årsmøte
Publisert 14. okt. 2022 14:31 - Sist endret 30. nov. 2022 20:19