Styremøte - 10.02.2015

Tilstede:

Finn Knut Hansen, Terje Grønås, Elisabeth Høidal Ytterdal, Dag Endresen, Heidi Tømmerdal, Haneef Awan

Meldt forfall:

Stein Michael Storleer

SAK 1: Resultater fra høstens 2.3.3 forhandlinger i 2014.

Høstens lønnsforhandlinger, TEKNA  /Akademikerne rimelig fornøyd med resultatet fra 2.3.3 forhandlinger i høstens lokale oppgjør. Det var i alt 87 TEKNA medlemmer som fikk opprykk og 28 TEKNA medlemmer som ikke fikk i gjennom sine krav.

Det lages en liste med sammenlignende lønn ved ulike institutt ved Medfak. (Haneef) for å se om det er datagrunnlag her til å gå videre med for en nærmere undersøkelse/sammenligning.

Til våren er det sentrale forhandlinger i mai og foreløpig er det ingen som vet hva som blir utfallet før avsluttet prosess.  Akademikerne krever som kjent lokale kollektive forhandlinger mens de andre fagforeninger krever sentralisert styring og fordeling av pengene.

SAK 2: Orientering 2.3.4 forhandlinger i 2015

Akademikerne har møte 23.februar for å gå igjennom 2.3.4. krav.  Det er totalt 11 krav derav 3 fra Tekna.

I 2015 er 2.3.4. frister (endring av oppgaver m.m):

26. februar

30. april

18. juni

10. september

26. november

SAK 3: Orientering årsmøtet TEKNA stat

Litt orientering om årsmøtet TEKNA Stat: Steinar Høibråten går ut av styret (nestleder) Maria Jessen går snart ut i permisjon og Tove Ringerike er valgt som ny. Finn Knut skal på R-møtet (Representantskaps-møtet)  på Fornebu.

Det skal også være en generalforsamling i Tekna Oslo.avd.  den 25.mars og alle i Tekna- UIO oppfordres til å møte og engasjere seg ved anledning/interesse.

SAK 4: Studenverving/rekruttering

Saken er utsatt til neste møte

SAK 5: Årsmøtet 2015

Tidspunkt for årsmøte er satt til onsdag 18.mars kl 1400-1600. Forslag på saker til årsmøtet har frist 4.mars. Alle som kan bidra kommer med forslag til innslag på årsmøtet.

Ang. styrets sammensetning: Elisabeth kommer til å ta permisjon (barsel) og vi trenger forslag på nytt styremedlem. Valgkomite består av Kristen Døsseland og Harald Walderhaug.

Eventuelt

• Tap av TEKNA-medlemmer pga utfasing til FSAT fra USIT.  De som jobber med felles studieadministrative tjenester (SO-FS) blir lagt inn under Kunnskapsdepartementet direkte. (Eks. slik Cristin-konsortium er organisert). Det må gjøres en ekstraordinær innsats ved å verve flere medlemmer som kan kompensere for tapte medlemmer ved USIT. Det er ca 100 personer som utgår fra LOS og over til FSAT. Elisabeth sjekker om hvorvidt disse fortsatt kan være UIO tilknyttet.
  • Heidi og Haneef ber om mandat til ny vervekampanje, siden den vi hadde planlagt ble avlyst fra sentralt hold (28. januar pga streik ). Styret gir mandat til ny vervekampanje ved Rikshospitalet.
Publisert 24. feb. 2015 11:15