Disse ungdommene laget basisen for hva som er laiv. Etter hvert ble de flinkere til å lage roller, samfunn til rollene og plott som utspilte seg i disse samfunnene.
Dessverre ble noe tapt på veien, folk glemte at de slo hverandre i hodet (og det VAR gøy).
Men bare nesten; hvert år blir laivopplevelser ødelagt av deltakere som fortsatt husker hor gøy det var å denge andre mennesker i hodet med et sverd.
Vi som lager Månetid ser et problem i at det ikke blir laget nok laiver av typen som åpner for muligheten til å banke opp sine venner med god samvittighet. En brist som fører til at mange tar seg den friheten på laiver der det egentlig passer dårlig.
Vi setter oss som mål å lage laiver basert på etterspørselen etter action.
Endelig ønsker jeg å sitere dogmamanifestet; ”laiv egner seg meget godt til å simulere action”.
Dette er en mulighet som vi ikke ønsker å la passere.
Jens Friberg
Juli 2006
Kompendier
Månetid I (pdf)Månetid IV (pdf)
Månetid V (pdf)
Månetid VI (pdf)
Hovedkompendium (pdf)
Kontakt-personer
Jens Friberg Hjens_friberg@hotmail.comH |
Sjur Marius Tomter HShaidaan@hotmail.comH 98 60 17 66 |
Sist endret 14. august 2006