Publisert 15. jan. 2010 12:40

Studenter ved Det odontologiske fakultetet ved Universitetet i Oslo slår tilbake etter en høst preget av grove anklager om dårlig miljø, sextrakassering og mobbing.

Publisert 16. des. 2009 10:53

«Finnmarkingene er blant de som sjeldnest legger seg i tannlegestolen, heter det. Svaret er vel snarere at det ikke er noen tannlegestol å legge seg i.»

Publisert 16. des. 2009 10:49
Fra 1. juni 2010 overtar HELFO ansvaret for utstedelse av frikort. Alle krav om frikort tak 2 skal fra denne datoen sendes til HELFO. Ordningen prøves ut i Tromsø allerede fra 1. januar. Fra samme dato endres formatet på frikort tak 2 til å ha samme størrelse som et minibankkort. Frikortet vil heretter skrives ut sentralt og sendes pasienten i posten. Også andre endringer gjennomføres fra nyttår.
Publisert 21. okt. 2009 15:26

– Eg synest me fekk formidla det me ville, seier HR-direktør Anita Sandberg etter at planen for arbeids- og læringsmiljøundersøkinga på Det odontologiske fakultetet blei presentert på eit allmøte for dei tilsette og studentane tysdag 20. oktober.

Publisert 31. aug. 2009 15:37

Pengene som ble borte under finanskrisa kunne finanisiert tannbehandling til hele Norges befolkning i 70-75 år, sier tannlege Svein Olsen. Nå må vi få tennene inn på trygden, mener han.

Publisert 12. aug. 2009 13:06

Dersom du leser dette er du flink pygh og har klikket deg inn på rett nettside. Her kan du blant annet se bilder og ikke minst følge med på hva som skjer på studiet ditt. Vi ønsker dere hjertelig velkommen og håper dere vil være med på alt det morsomme som skjer fremover!

Publisert 13. juli 2009 19:48

Ja nå er endelig eksamen overstått og sommerferie står for tur! OF siden vil med det ikke være like oppdatert som den er til vanlig, men dere kan glede dere til noen fine bilder fra vårens candidatball som vil komme om litt. Vi i OF håper at folket har kost seg dette året og ønsker alle en utrolig flott, minnerik og solfylt sommer! Ses til høsten!

Publisert 6. juni 2009 19:59

Nordmenns tannhelse varierer kraftig, blant annet avhengig av hvilken aldersgruppe de tilhører. Men tannhelsen har bedret seg over tid i flere grupper. Samtidig finnes det ikke god nok kunnskap om tannhelsen til mange grupper i befolkningen. Dette kommer fram i en fersk rapport fra Folkehelseinsituttet.

Publisert 19. apr. 2009 15:14

Hjemmeprodukter ødelegger emaljen din.

Hjemmeprodukter som skal gjøre tennene hvitere svekker tannemaljen. Det viser en ny studie ved Ohio State University, melder Science Daily. Forskerne mener produsentene bør sikte på å lage varer som ikke har denne bivirkningen i framtida.