Lei av sexstempel

Studenter ved Det odontologiske fakultetet ved Universitetet i Oslo slår tilbake etter en høst preget av grove anklager om dårlig miljø, sextrakassering og mobbing.

– Verken studenter eller ansatte kjente seg igjen i anklagene om sextrakassering, forteller Ragnhild Henriksen, leder av studentutvalget ved Det odontologiske fakultet (ODONT) ved Universitetet i Oslo (UiO).
I fjor høst raste oppmerksomheten rundt fakultetet, etter at Dagbladet avslørte anklager om seksuell trakassering. Hovedvernombud Mette Børing ved UiO slo alarm om trakassering og mobbing, og en tidligere doktorgradsstipendiat sto frem og fortalte at hun ble sexpresset av sin veileder i årevis.
– Slike anklager er belastende, og her ble noen få enkeltsaker tillagt oppmerksomhet, sier Anders Mosgren, student ved ODONT.

Publisert 15. jan. 2010 12:40 - Sist endret 15. jan. 2010 12:42