Vervekonkurranse våren 2024

Aldri har så mange vært medlem i NTL UiO, men vi har alltid plass til flere medlemmer! Verv en kollega i mars og/eller april og bli med i trekningen av gavekort eller sekk!

Bilde av Ragnhild og Marie på stand.

Fra stand ved UV høsten 2022. Foto: Shane Colvin

Hva er din viktigste grunn til å være medlem av NTL?

Vervepremiene våre er fine, men argumentene for å styrke NTL på UiO er langt bedre. NTL er fagforeninga for alle på UiO. En av NTLs viktigste styrker er nettopp at vi organiserer i bredden, og at vi representerer medlemmer innenfor alle stillingskoder- og grupper ved universitetet. Dette betyr at alle som er ansatt ved UiO er velkommen som medlem i NTL.

Ved å øke medlemsmassen vår gir vi NTL økt styrke i kampen for våre medlemmers rettigheter! Den som blir medlem får en solid fagforening i ryggen, sikkerhet rundt lønns- og arbeidsforhold og en rekke andre goder. De som er medlem av en fagforening har bedre lønnsutvikling enn de som ikke har det. Om man skal bli tatt med som NTL-medlem i neste lønnsoppgjør må man melde seg inn i NTL før 1.mai.

Vi vet at en av de viktigste årsakene til at folk ikke blir medlem i en fagforening er at de aldri har blitt spurt. Fram mot mai arrangerer NTL UiO derfor en egen vervekonkurranse.

Bildet viser en sekk med NTL-logo
Denne sekken kan bli din!

Vi trekker en månedsvinner både i mars og i april, hvor du kan velge mellom en NTL-sekk eller et gavekort fra Ticketmaster på 500 kr om du vinner. I tillegg trekker vi en hovedpremie, et gavekort fra Ticketmaster på 1500 kr, blant alle som verver noen i mars og april. Verver du flere medlemmer har du flere sjanser til å vinne! Kanskje du vil ta med noen på en forestilling eller dra en dag på Øyafestivalen?

I tillegg til dette deltar du også i vervekonkurransen som NTL har for hele organisasjonen, hvor et gavekort på 5000 kr går til det enkeltmedlemmet som har vervet flest nye medlemmer i perioden og et annet gavekort på 5000 kroner trekkes blant alle medlemmer som har vervet minimum et medlem i perioden. Som alltid får du vervepoeng som du kan bruke i NTLs vervepremie-butikk (ntl.no). Nytt av våren er at for hvert medlem du verver kan du få et universal gavekort på 500 kr.

Fellesskap gir styrke

Vi vet at en av de viktigste årsakene til at folk ikke blir medlem i en fagforening er at de aldri har blitt spurt. Alle på UiO kan bli medlemmer, også midlertidige ansatte og vikarer. Medlemskapet koster 1,1% av brutto lønn + premie for  innboforsikring, reiseforsikring og advokatforsikring. Reiseforsikring og advokatforsikring er valgfri.

Er det en kollega du vil verve som allerede er medlem hos en konkurrerende hovedorganisasjon (utenom LO), for eksempel Forskerforbundet eller et forbund i Akademikerne? Nytt av året er at nye medlemmer som er bundet av oppsigelsesperiode i konkurrende hovedorganisasjoner får gratis medlemsskap i inntil tre måneder. Slik vil de slippe å betale dobbelt, og det kan gjøre det lettere å melde overgang. For å innvilge kontingentfritak må medlemskap og oppsigelsesperiode i konkurrende hovedorganisasjon dokumenteres.

Slik deltar du

1. Verv et nytt medlem. Her finner du noen flere vervetips
  2. Hjelp gjerne til med innmeldingen. Den som blir vervet må fylle ut innmeldingsskjemaet (ntl.no). For at du skal få vervepoeng må den som blir medlem skrive opp navnet ditt i steg 5 (verveinformasjon).
  3. Vent i spenning og se om du vinner. Vinneren trekkes i slutten av hver måned, og hovedvinneren i starten av mai.

Om du vil ha plakater eller løpesedler enten på norsk eller engelsk for å dele ut der du jobber kan du sende en e-post til kontor@ntl.uio.no, så sender vi i internposten.

Publisert 29. feb. 2024 17:06 - Sist endret 22. mars 2024 13:38