Styrk fellesskapet; verv en kollega!

Etter et par år med pandemi er NTL UiO endelig ute og står på stands igjen. – Godt å møte folk igjen!

Bilde av Ragnhild og Marie på stand.

- Fornøyde: Ragnhild Gotaas Thorvik og Marie Sørhaug var godt fornøyde med å stå på stand igjen.  Fotograf: Shane David Colvin.

Tidligere i høst sto Ragnhild Gotaas Torvik, tillitsvalgt for Det utdanningsvitenskapelige fakultet (UV), og Marie Sørhaug stand på Helga Engs hus.

– Det å stå på stand gikk over all forventning, det var en skikkelig positiv start på dagen! Godt å møte så mange hyggelige UV-ansatte, både medlemmer av NTL – og de som ikke er det enda, sier Torvik.

– Det er godt å møte folk igjen! supplerer Sørhaug.

Mye aktivitet planlagt

På den halvanna timen som NTL sto på stand var det mange som kom bort, både vitenskapelige og administrativt ansatte, samt studenter. Målet er å verve nye medlemmer, noe som lykkes.

– Selv om det ikke er så mange som melder seg inn akkurat der og da, har vi i hvert fall fått et par nye medlemmer bare på UV etter standen, fortsetter Torvik.

Utover høsten har det vært stands også på andre fakultet, og flere stands er planlagt. NTL UiO har rigga seg for å verve nye medlemmer og har fått trykt opp nye løpesedler og roll-ups.

Ragnhild og Maries beste vervetips:

• Bare spør! En av den vanligste grunnene til at noen ikke har meldt seg inn enda er at at de ikke har blitt spurt om å bli medlem.
  • Tenk over hva som gjorde at du meldte deg inn i NTL. Personlige grunner og historier kan være veldig effektivt når du skal overtale andre!
  • Spør den du skal verve om hva som er viktig for de når de er på jobb, og hva de er opptatte av. Husk at det er en samtale
  • Hvis noen sier de skal melde seg inn: Hjelp de gjerne med å gjøre det der og da, og hvis ikke det passer da: Følg opp senere.
Av Ny giv-redaksjonen
Publisert 6. des. 2022 13:39 - Sist endret 21. mars 2024 15:15