NTL-dagen 2018: Midlertidighet

Torsdag 13. september markerer vi den årlige NTL-dagen ved Universitetet i Oslo. Tema for årets NTL-dag er midlertidighet. NTL tar kampen for flere faste stillinger i arbeidslivet.

Flere faste stillinger gir bedre arbeidsmiljø, den ansatte får større forutsigbarhet og trygghet, i tillegg får virksomheten bedre arbeidsresultater.

NTL jobber for et trygt arbeidsliv der alle har sikkerhet for inntekt, blir inkludert på arbeidsplassen og alle blir hørt. Det er viktig å ha forutsigbarhet og vite hvor lenge du har jobb, og ha mulighet for å få boliglån. Det vil være lettere å si ifra om kritikkverdige forhold på arbeidsplassen.

NTL er aktive i kampen mot ulovlige midlertidige ansettelser. Det er viktig å være fagorganisert - også for deg som er midlertidig ansatt. NTL påvirker arbeidslivspolitikken, og vi bistår hvert enkelt medlem når det oppstår problemer på arbeidsplassen - også i kampen for flere faste stillinger.

Les også:

NTL-leder John Leirvaags kronikk Faste oppgaver = faste stillinger

UiO starter prosjekt mot midlertidighet

Markering av NTL-dagen

Mellom kl. 08-09:00 torsdag vil du kunne møte blide tillitsvalgte fra NTL UiO rundt om på campus som deler ut deilige Telemarksepler, NTL-effekter og informasjon om fagforeninga til studenter og ansatte på vei til jobb. Stopp gjerne og slå av en prat!

Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å bruke NTL-dagen til å prate om fagorganisering og til å invitere uorganiserte kolleger inn i fagforeningsfelleskapet. Vi er avhengige av mange medlemmer og en bred organisering for å ha styrke i kampen for våre medlemmers rettigheter, og vervingen er et felles prosjekt!

Husk at alle som verver ett eller flere nye medlemmer til NTL får flotte vervepremier fra forbundet.

Publisert 12. sep. 2018 14:28 - Sist endret 12. sep. 2018 14:28