Bli med på kurs om arbeidstid!

Studieutvalget i NTL UiO inviterer til kurs om arbeidstid. Vi har fått forbundssekretær i NTL Leif Helland til å holde kurs for oss via Zoom!

Tematikken rundt arbeidstid er viktig i disse koronatider. De fleste sitter på hjemmekontor, mange har fått økt arbeidsmengde, og noen har samtidig ansvar for barn. Alle skal bidra i dugnaden - men hvordan skal vi forholde oss til arbeidstid, fleksitid/overtid i disse tider?

Hva sier egentlig regelverket om arbeidstida vår? Et gjennomgangstema i dagens arbeidsliv er at vi stadig er mer tilgjengelige, vi er stadig mer på jobb, jobber noen timer her og der. Sjekker litt e-post i ferier og helger. Hva kan vi bli pålagt/ikke pålagt og når skal man få overtid eller fleksitid?  Når kan man si nei, når kan man si ok, men mot overtid. Kan man nekte ansatte å flekse? Vi har et regelverk som fastsetter rammer og arbeidstid blant annet bruk av fleksitid, overtid, nattarbeid, skiftordninger og ferier.

Forbundssekretær i NTL Leif Helland vil skolere oss rundt regelverket som regulerer arbeidstiden vår. Bli med på zoom kurs og lær mer!

Ingen påmelding - åpent for alle.

Kurset vil foregå på Zoom. Møterommet åpner kl. 10.50, og selve kurset begynner kl. 11. For å bli med på møtet følg lenken under:

Publisert 5. mai 2020 13:44