Juss-Buss fyller 40 år!

Juss-Buss fyller 40 år den 24. september 2011, og dette synes vi er så stort at vi vil feire en uke til ende!

Den 24. september 1971 åpnet Juss-studentenes rettsinformasjon - senere kalt Juss-Buss - for første gang bussdørene og avholdt saksmottak på Oppsal i Oslo. Fra en buss innkjøpt og innredet for formålet, tilbød noen titalls juridiske studenter fra Universitetet i Oslo gratis veiledning i juridiske spørsmål til innbyggerne i de ulike bydelene i Oslo.

Siden den gang har Juss-Buss etablert seg i faste  lokaler i Arbins gate 7 og bussen har blitt erstattet av en syvseter, men vi driver fortsatt i stor grad med oppsøkende arbeid i Oslo .

Tiden har vist at man kan utrette mye, men det er dessverre ingen tvil om at det fremdeles er et stort behov for Juss-Buss også i dag. Med et sakstilfang på rundt 5.000 saker i året er Juss-Buss like viktige i dag som for 40 år siden.

I jubileumsuka avholdes det flere spennende arrangementer, både faglige og sosiale. Klikk her for program.

Publisert 6. sep. 2011 15:41 - Sist endret 9. des. 2020 11:02