Forsiden

Velkommen til Jussbuss!

Jussbuss gir gratis rettshjelp i enkeltsaker, og er drevet av jusstudenter. Vi tilbyr hjelp til personer bosatt i hele Norge, samt til dem som er bosatt i utlandet og har spørsmål om norske regler. Jussbuss ønsker å bidra til at alle blir oppmerksomme på sin rettsstilling, og å forhindre at man føler seg rettsløs.

Hvis du har spørsmål om blant annet arbeidsrett, sosialrett, trygderett, husleierett, gjeldsrett, svindel, utlendingsrett eller fengselsrett kan du ta kontakt med oss.

Jussbuss holder stengt fra mandag 26. september til fredag 30. september på grunn av rettspolitisk arbeid.

Neste saksmottak er:

Mandag 3. oktober, kl. 17:00-20:00

Tirsdag 4. oktober, kl. 10:00-15:00.

Saksmottak

Jussbuss tar imot nye saker disse tidspunktene:

Mandag 17.00 – 20.00
Tirsdag  10.00 – 15.00
Telefon: 22 84 29 00
Adresse: Skippergata 23, 0154 Oslo

Send inn ny sak elektronisk

Du kan sende inn en ny sak her. Saker som sendes inn elektronisk vil ikke behandles før neste vanlige saksmottak.

Ny Sak

Send inn dokumenter

Har vi bedt deg om å sende inn dokumenter eller fullmakt? Da kan du trykke på knappen under.

Fullmaktsskjema (pdf)
Power of attorney (pdf)

Send inn dokumenter

Jussbuss er over 50 år!

Da vi fylte 50 år i 2021 laget vi et festskrift skrevet av frivillige bidragsytere. Du kan få mer informasjon om festskriftet og lese det i sin helhet ved å trykke her.

Tusen takk for bidrag fra Institutt for kriminologi og rettssosiologi, Institutt for offentlig rett og forskergruppene Velferd, rettigheter og diskriminering (VERDI), Konstitusjon og Rettigheter (KoR), og alle ved Juridisk fakultet, Universitet i Oslo.