Referat HS-møte 22.09.15

Tid og sted:22. Sep. 2015 17:00, Kontoret, Rom 120 VB

Sted endres til undervisningsrommet i Bjørnehjørnet pga. stort oppmøte.

1 GAI/GAD/GAR

Innkalling godkjent

Dagsorden godkjent

Referat godkjent

Torgrim, Eivind og Kate gis talerett ved akklamasjon.

2 Omstrukturering av styrer i RF

2.1 HMS: Alle som drifter må ha et HMS-dokument der vi dokumenterer risiko og risikograd.

2.2 Vi må utarbeide et bedre organisasjonskart. Slik vi drifter nå gjør HS alt for mye planlegging av daglig drift. Det presiseres at vi før eller siden MÅ gjøre endringer. Begynner derfor å se på effektivisering av organisasjonskartet til foreningen. Torgrim gir informasjon om et foreløpig forsag til omstrukturering. Vi har per i dag et organisasjonskart som er rotete og som inneholder en del konflikter. Kartet vi har i dag har en veldig flat utforming. Det er ikke i tråd med utformingen av den daglige driften slik vi drifter i dag. Vedtekter må endres slik at vi drifter i tråd med formålsparagrafen vår.

Det legges frem et foreløpig forslag om en todelig av driften i foreningen slik at vi ikke går over til å bare bli en bar. Da går vi ut over formålsparagrafen vår. Det presiseres at HS skal ikke være fokusert på daglig drift av kjelleren, men på langsidig drift.

Dette skal utformes og tas videre til foreningens generalforsamling.

3 Valg av Khoa Ngyen som styrer av skjenkebevilling.

Khoa Ngyen klappes inn ved akklamasjon.

4 Oppdatering fra gruppene

Ingen spesielle oppdateringer. Mer utfyllende neste møte.

5 Eventuelt

5.1 Uglebo og fest

Uglebo vil gjerne samarbeide om internarrangement. Vi er for et samarbeid. Ser på dette som en mulighet til å bedre internmiljøet mellom foreningene på Blindern. Uglebo har foreslått neste mandag.

5.2 Internansvarlig

Ønsker å utvide mandatet og sette bedre rammer for vervet. Må ha utformet dette til generalforsamlingen. Ser på rammer for hvordan fornermede og fornermende skal behandles og ansvarsområder i forhold til eksterne og interne. Vil at internansvarlig skal fungere som en kontaktperson. Ha mindre å gjøre med drift og mer å gjøre med interne. Skal være en person man kan være trygg på å kontakte. Alle skal ha minst én å kunne snakke med. Det diskuteres i hvilken grad man skal ta opp saker med internansvarlig hvis andre med ansvarsverv får informasjon. Hvordan man skal ta hensyn til fornermede og den fornermende. Ser at det er vanskelig å sette en fast struktur pga. at vi er både en forening og en vennegjeng. Vi har et tett internmiljø. Hvilket forhold har interansvarlig i forhold til interne og eksterne i konflikt. Skal vi se på eksterne som kunder og interne som ansatte? Ønsker at internansvarlig skriver en rapport på slutten av semesteret.

5.3 Banner

Blæst trenger hjelp til å henge opp banner. Vil gjerne få til dette en av de neste dagene.

5.4 Teknisk sjekker brannslokningsapparatene så fort de er ferdig på Gaustad.

Publisert 17. okt. 2015 13:26