Referat HS-møte 02.08.15

Sted: Kjellerlokalet
Tid: 18:59

1 GAI/GAD/GAR
Møtested endres til kjellerlokalet.
Innkalling godkjennes.
Dagsorden godkjennes.
Referat fra erfaringsoverføringshytteturen må renskrives noe mer pga. uklarheter.

2 Oppdatering fra gruppene.
2.1 Formann: Har vært i kontakt med skjenkekontroll. De skal gi oss opplæring men vi vet ikke når de kan enda. De har informasjon om vår tidsplan fremover. Har foreløpig ikke fått positiv respons på kurs om konflikthåndtering.                                 Oppdaterer Brønnøysundregistrene. Mangler bare å få underskrift av annet styremedlem.

2.2 Kjellermester: Har oversikt over hva som skal bestilles. Vi har fått opphold for hele semesteret. Det er byttet kode på safen. Det er søkt utvidet skjenkebevilgning. Bestiller ørepropper til frivillige og ev. salg. T-skjortene er vasket.
2.2.1 Kafé: Har tre baffelmestre. Kaféen åpner 24. august. Viktig å blæste om dette.

2.3 Arrsjef: Har fem arrmestre og alle har fått utdelt arrangementer for høsten. Har en ny arrmester. Det er satt opp folk til de første tre quizene. Har tatt kontakt angående utleie av hytte til hyttetur, men har foreløpig ikke fått svar (sikkert pga. ferie). Har fått oversikt over hvem som faktisk er i arr fremover.

2.4 Fagsjef: Har sikra Tom Lindstrøm til frokost 20. august. Holder på med organisering av bokbasar.

2.5 Sekretær: Jobber med å få samlet inn nøkler. Har satt opp mal for internkort. Alle gruppene må sende inn navn og stilling på sine frivillige så fort som mulig. Trenger også kortnumre til de som skal ha utvidet tilgang. Skal nok en gang kontakte vaktsentralen om tilgang for arrsjef.

2.6 Blæstsjef: Vi har fått midler til foreningsdagen 17. august gjennom Sio-foreninger. Har søkt om å få henge opp de to store bannerne. Har fått godkjent å henge opp på Frederikkebygningen. Har fått overikt over hvor mange som fortsetter i blæst og ikke. Er en del som ikke fortsetter, så blæst trenger mange nye frivillige. Har to stk til å blæste i forkursuka. Semesterstartplakat er i gang. Må få opprettet facebookarrangementer for forkursuke og semesterstartuka. Må opprette arrangementer til: Forkursuke, Kranførerkurs, Semesterstart, Klein søndag og Bokbasar. Legger til link til info om informasjonsmøtet for nye interne i alle arrangementer. Har foreløpig ingen stifmeister, er mulig blæstsjef tar dette selv.

2.7 Regiformann: Semesterstartrigg er bestilt. I år blir den litt smalere enn tidligere, men med mer lys. Projektor er ikke bestilt, er mulig vi kan få låne/kjøpe en relativt billig fra opprydding her på universitetet. Ønsker å rekruttere minst fem nye frivillige. Skal opprette to nye verv og spre utleieansvaret.

2.8 ØU (ved Emil): Har fått et nytt vedtak fra skatteetaten og venter på enda ett. Må uansett betale 11 000 pga. feil fra vår side. Snakker med formann om rutiner ved signering av momsrapporter. Emil får fullmakt til å signere til Kine tar over. Kjellermester lurer om hun og ØU kan ta et møte om føring av bilag for å forebygge feilføring.

3 Forkursuke.

Mandag: Mathias har ansvar. Arrangerer vanlig Mandag, men også for forkursstudenter.

Tirsdag: Film i foajéen. Gunvor har ansvar. Kjøpe inn snacks og brus. Geir hjelper med å få tak i projektor og lerret. Hører med ifi.

Onsdag: Grilling bak VB. Magnus har ansvar for dette. Skal sjekke anti for kull og tennvæske. Hageleker finnes inne på rommet til arr. Film eller noe sosialt i kjelleren som et alternativ hvis det blir regn. Må søke om tillatelse til å grille. Kjøper inn pølser og burgere samt tilbehør. Maten som kjøpes inn er til forkursstudentene. Interne må ta med egen mat. Folk medbringer eget. Må passe på så dette ikke blir tatt med inn hvis det er alkoholholdig.

Torsdag: Spillkveld. Robert har ansvar for denne. Bager har masse spill. Hører med ares om de vil låne ut spill og med komfys om de vil låne bort Wii U. Gunvor hjelper til med rydding etter arrangementet.

Fredag: Grilling og pub. Ida har ansvar. Vi har fått 4000 i støtte fra Matnat. Disse midlene skal IKKE brukes til alkoholholdige varer. Maten er KUN til forkursstudenter. Interne kan ha med egen mat og grille. Arrangementet er alkoholfritt til vi går ned i kjelleren, som åpner 18:04. Har SM i baren og vakter. Blæst står for blæsting. Får noe hjelp fra de som arrangerer forkursene.

4 Fadderuke.

Mandag: Fadderaften med leker. Ida kan og vi mår høre med Oda om hun kan. Det skal planlegges leker som er både inneholder konkurranse og samarbeid. Baren er åpen og faddere får internpris. Robert sender mail til faddersjef Espen om at det er internpris til faddere frem til pub til pub.

Tirsdag og onsdag: Kranførerkurs fra 18:04. Grupper med poster: Regi/Dj, bar/vakt, kafé, fag/arr, blæst/husbjørnen og eventuelt koret og gildet hvis de vil. Må lage et kart over hvordan gruppene skal gå fra post til post. Må ha noen som registrerer gruppene i døra. Viktig at vi overholder tidsrom på 3 min (én gruppe)/5 min (to grupper sammen). Robert kontakter Espen om tider grupper fra ulike steder kan komme. Torsdag: opprigg til semesterstart.

Fredag: Semesterstartfest. Bånd i døra må byttes innen 1. september. Vi må kommunisere tydelig at de kan byttes inn! Plakat og blæsting kommer. Blir standard foajéfest med dansegulv og spritbar.

Søndag: Klein søndag for interne og eksterne. Lage en stor gryte med mat, som med fordel kan tilberedes på lørdag. Lage facebookevent hvor folk må melde seg på for å få mat. Kate og Oda snakker sammen om planlegging. Mulig de trenger hjelp pga. jobbing.

Mandag: Pub til pub. DNS produserer og gir oss kort. Må sjekke at vi har stempler og stempelpute. Alle skal ha stempel uavhengig av om de kjøper noe eller ikke. Stemple i døra. Arr prøver å finne en funk.

5 Bildetaking. Alle smilte pent.

6 Eventuelt.

6.1 Bokbasar: Skjer onsdag 19. august nede i kjelleren. Bruker kortterminal, kontanter og Vips. Foreningen spanderer gebyret fra kortterminalen. Lager en rute i lokalet med en «øy» i midten med bøker. Setter enkelte standardpriser.

6.2 Oppdatering fra EDB: Har lagd medlemsregistreringssystem. Skal settes opp på en serverinnlogging. Magnus kontakter Feinberg. EDB skal sjekke ut hvilke muligheter vi har på nettsiden. Vurderer å lage en googlekonto hvor alle kan legge inn filer.

6.3 Div. Rekruttering: Har fått spørsmål fra fakultetet om å stå med mnsu og faddere oppe i VB 18. august. Kan ev. være med innveksling av bånd. Det arrangeres «How to be a norwegian» i høst også. Hadde stand der i fjor og er positive til å gjenta dette. Må ha flyers på engelsk. Robert dobbeltsjekker dato og tid. Det skal avholdes foreningsdager på DNS. Robert sjekker dato.

6.4 Taushetsplikt: Samtlige i HS + kafésjef + vaktgruppesjef skal skrive under taushetsplikt.

6.5 Foreningsdagen: Er 17. august kokken 11:00 – 16:00. Satser på opprigg fra 10:00. Passe på å ha to på post til en hver tid og å ha med bjørnekostymer. Har fått økonomisk støtte på 900 kr. Må ha flyers på både norsk og engelsk.

6.6 Forslag om å kjøpe induksjonsplater og varmeskap til bruk ved laging av store middager. Ser av erfaring at det utstyret vi har ikke strekker til. Må sjekke hva vi har strømkapasitet til.

Publisert 30. aug. 2015 13:59