HS-møte 06.11.2014

Til stede: Alex, Khoa, Ingvild, Helene (for Atle), Olav, Pål, Peter og Christian-Magnus.

1.     Gai / Gad / Gar: Godkjennes

2.     Oppdateringer

Blæst: Alt er bra.

Fag: Bedpress neste semester, Realfrokost 18. - og 25. November.

Økonomi: Bytta kontor, ført alle bankbilag, har ikke internett og får ikke betalt regninger, har laget budsjettrammer. Må flytte rundt på noen PC’er. Det nye kontoret er mindre, derfor må en del flyttes ned på anti og nå er det ikke plass til mer regnskap der. Vi skal si til DU at vi hiver litt og litt av det gamle regnskapet dersom de ikke går gjennom det og sorterer ut det de vil ha.  Generelt en god ide å ha dugnad og hive ting på Anti.

Arr: Vi driver med etterbehandling av Høstpølse. Sekretær har ikke betalt, hun overtar innkreving av penger.

KS: Khoa har både kjøpt og solgt øl. Ølsmakingen gikk bra. Skal ha en liten ting for biblioteket i morgen og en stor ting senere. Trenger flere bilagsark og 120 bonger til biblioteket. Sjenkekontrollen var innom to fredager på rad, begge gangene var det nye SM’er og ingen merknader, applaus.

3.     Generalforsamling: Det er blitt kalt inn (i tide) og vi har sendt ut budsjettforslag for 2015 (et døgn for sent). Jeanette har skrevet en artikkel om å være i Gildestyret som publiseres i Husbjørnen som kommer ut snart som vi også sender på informasjon@. Alle HS-vervene har kandidater ser det ut til. Ingvild vil ha beretninger innen tirsdag den 18. November kl. 18.00 hvis hun skal printe ut for andre. Det er viktig å ha med morsomme ting som bilder, tegneserier, instruksjoner for origami etc på beretningene.

4.     Knust dør: Den er ikke knust lengre. Vi kan identifisere vedkommende som knuste døra, men vi registrerte ikke at de hadde knust døra før etter at de hadde forlatt området. Det var ikke aktuelt å følge etter. De viste tegn til agressivitet og hadde blitt bedt om å gå. Vaktene ringte vaktsentralen som kom og fikset midlertidig. Til senere må vaktene huske på å si ifra til SM som har ansvaret og vi må sende mail til eiendomsavdelingen. Aila (vakt) hadde spurt om vi måtte si ifra til noen flere når vaktsentralen kom, og hadde oppfattet det som at vi ikke trengte å si ifra til flere. Vi jobber med å finne ut hvem vedkommende er.

5.     Møte med Eiendomsavdelingen: Hvem bør være på møtet? Vaktsjef, Formann, Kjellermester og Geir, kanskje Christian-Magnus også. De har brukt veldig lang tid på å svare på mailen vår.

Vi vet ingenting mer om kjelleravtale heller.

6.     Internfest: Børsinternfest 15. november. Det er i rute. Mesteparten av programmeringen er gjort, det skal filmes snart. Det blir litt mat og kanskje noe velkomstgreier. Resten av budsjettet går inn i en buffer for konseptet. Hvis vi får det til blir det skikkelig gøy!

7.     Julebord: vi har et problem, folk som kan lage mat kan ikke være med så det erHS sitt ansvar å lage maten. Mange i HS er bortreist. Det kan bli sykt koselig å lage mat sammen <3 Hvis noen vet om noen som kan hjelpe til/planlegge eller noe så kan de si ifra.

8.     Eventuelt

8.1 Movember: Forslag fra et medlem om å ha Movember-tema siste fredag i november. RF kommer ikke til å gi penger til saken som organisasjon, fra vår side er dette et konsept for en fredagspub. Bartefest er gøy. Vi kan sette opp en donasjonsbøsse der vi donerer alt til Movember-saken, skal spørre Movember Norge om de kan sende en bøsse eller om det f.eks finnes noe info om å donere via sms etc. Vi kjøper inn løsbarter og arr fikser det de vil av pynt. Vi skal ha noen som står i baren. Vi skal ikke bruke det vanlige kassesystemet og kommer ikke til å selge det vanlige sortimentet.

8.2 HS-epost: Økonomi må bytte epost, vi kan lage en som heterarkiv@rf.uio.no, ØU-leder sender mail til listemester og spør om han kan lage den.

8.3 Real moro: Har hatt møte med biblioteket om den store festen som skal holdes for ansatte på MN. Vi skal ha stort fokus på sikkerhet, det blir innskrenket tilgang med kort osv. Vi skal stå for alt, også rydding og vasking, alt går bra og alt er planlagt. De som vil jobbe kan sette seg opp, det er betalt jobbing og en mail sendes ut om dette snart.

8.4  HS-middag: Alex lager en doodle.

Publisert 3. des. 2014 19:44 - Sist endret 3. des. 2014 19:44