HS-møte 05.08.2014

Til stede: Alex, CM, Peter, Olav, Khoa, Atle og Ingvild.

1. Forkursuke
Atle tar hageleker og grilling i morgen og grilling på fredag.
Ares kommer på Torsdag.
Khoa skal på øya, han er her bare på dagen og tar imot varer, konteiner etc.
Mangler en SM til semesterstart.
Alex kan ikke komme før ca 4 hver dag.

Ingvild kan ikke komme før ca hal fem-fem hver ukedag den neste måneden.
Olav kan ikke være her på fredag.
Forkurset er ferdig halv 4 hver dag. Så flott om vi kunne være tilgjengelig hver dag ihvertfall fra da. Olav kjøper en grill.

Arr fikser Torsdag.

Fredag: for forkursbarn og interne. Viktig at interne er flinke og mingler, og drar de med.

2. Fadderuke

Kompissen til Eigil (Eskil?) ville ha tidligere kranførerkurs for MBV på tirsdagen, rundt 16.00. Kan vi starte da? Må si ifra til vaktene.
Mangler svar på når faddergruppene kommer. Faddersjefen på MN har ikke sagt noe.

Khoa mangler barfunker.

Skjer det noe på lørdag? Nei det gjør det ikke. DNS skal ha noe den dagen. Det utgår.

Kranførerkurs, alle må være her og introdusere egne grupper :) Hvem tar ansvaret for fadderaften? Hvilke oppgaver skal dere ha?

Skal ha et kort der de får kryss for å ha gjennomført post (Ingvild lager 50 kort ca) der vi skriver på kortet (når de kommer) hvor mange som er i gruppa slik at vi har oversikt, også under tappingen (og så leverer de kortet når de stiller seg i kø – noen teller om de er flere enn det står på kortet). Si til fadderne i døra at dette kortet er drikkebongen deres, dere får dette antallet øl og dere får de samtidig (ingen kan vente 10 minutter).

Vurdere å ha kurset utenfor Kjellern neste år?

Gruppene som skal være med: Blæst, muligens HB, Arr, Fag(?), Bar/KS, Regi(v/DJ), HS, Kor, Kafe Kafe(?).

3. Semesterstartsuke
Foreningsdag på mandag. Blæst vil gjerne ha hjelp.

Blæst har alt på plass, kun blæsting igjen. Vi er enige om 50 kr for inngang på semesterstartfest, det står at bånd kan byttes inn i medlemsskap på en lapp. Blæst har fått mange medlemmer på et par dager.

Semesterstart: Det koster ca 1200 per kortterminal, vi leier en ekstra. Diskuterer spritbaren, Khoa må finne løsningen han er mest komfortabel med. Skal ha kontant i spritbaren og kjellern. Korterminal i døra (når det er fullt, ta Z-rapport før den brukes i foajeen resten av kvelden) og foajebaren. Vi lager et stort skilt utenfor om at folk bør ha kontanter og vaktene sier ifra til de som står i kø (både utenfor og utenfor kjellern). Prøve å få gitt beskjed til fadderne om at alle bør ha kontanter. Skrive på facebookeventen om hvor det er barer og hvilke som har kortterminal.

Vi har fått mindre kapasitet pga en nødutgang i auditorium 3 er blitt stengt. Generelt forsøke å informere så godt vi kan.

Quiz (miniquiz) i kjellern kl. 19.

Pub-til-pub: Samme som semesterstart, bare mer sirkulasjon. Vi er med på klippekort-greia og stenger til vanlig tid. Ha en egen plakat dersom Blæst har kapasitet (samme plakat, annen farge og tekst bare).

4. Nye verv

Veronika Heimsbakk er klappet inn som plakatmester.

Jeanette Viken er klappet inn som STIF-mester.

Merete Storflor er klappet inn som Sjenkemester.

Tor Jan Derek Berstad er klappet inn som redaktør for Husbjørnen.

5.1. Nye Datoer

26.08 = Realfrokost

21.08 = Pub med Professor (sannsynligvis)

5.2. Spotify

Det vil koste 15 000 for GRAMO og et par tusen til TONO om vi vil ha musikk i kafeen (per år). Det er for dyrt, vi kan ikke ha musikk i kafeen.

Publisert 10. sep. 2014 00:17 - Sist endret 10. sep. 2014 00:17