HS-møte

Referat fra HS-møte 23.09.11

Møtet starter 16:10

Tilstede: stian, christian s, christian b, ingrid, bent, sivert (kom senere)

Innkalling, referat og dagsorden godkjent.

Oppdatering fra styrene:

- Blæst
Er bekymret for husbjørnens økonomi. Har fikset flyers og skal ha stuntblæsting av Las Vegas og panikkhjelp. Skal blæste mye om foredraget med Story Musgrave.

- KS
Har bestilt en del varer fra Vectura. Ingen skjenkemestere som møtte på møtet på mandag. Puben har blitt vasket, og KS skal ta opp vaskerutiner på neste møte. Nytt forslag om regler for refundering av taxi etter pub: Det foreslås at skjenkemester kan ta taxi og få det refundert uansett tid. Det blir ny diskusjon om dette på neste KS-møte. Skal kjøpe lyspærer til puben. David (trallen) må repareres, vaktmester får lov til å kjøpe ting til å fikse.

- ØU
Vi har ikke så mye penger på driftskontoen nå, men vi har ingen store utgifter i vente så det burde gå fint. ØU-sekretær kan møte de to neste fredagene da ØU-leder er bortreist. Regnskap for august nesten ferdig, KS gjenstår. Så kan momsrapporten skrives. Vi har fått en del penger igjen fra Rignes for returer. Vi har hodet over vannet, men vi bør ikke bruke så mye mer penger nå.
Husbjørnen: fare for at det blir brukt for mye penger. Blæstsjef snakker med Husbjørnredaktør.

- Fag
Det kom veldig mange mennesker på panikkhjelpen. REAL-frokost torsdag gikk greit, men det kom få mennesker. Blæsting burde skjedd tidligere (blæst vil ha beskjed om hva som skjer minst 2 uker før arrangementer).

- Arr
Arr har vært på befaring på anestesien, Las Vegas blir der 30.sept.

- Regi
Har tatt moms på lønn, så vi vil ikke støte på problemer (angående SPF). Tar dette med ØU etter møtet.

- Formann
Har vært fagsjef for REAL-frokosten som var torsdag. Har skrevet invitasjon til Høstpølse, sendes snart ut.

Gulv kjeller'n
Anestesien har en type gulv vi kanskje kan tenke oss å ha i kjeller'n. Formann/Sekretær snakker med MF om gulvet. Vi får også sjekket hvordan dette gulvet er når vi har Las Vegas der.

Fårikålaften
Det foreslås å ha fårikålaften, da dette vil trekke mange internasjonale studenter og fordi mange interne har fremmet ønske om fårikålaften. Hvis noen ønsker å arrangere dette skal de få lov.

Bongo-bong
Skal funkene kunne få ølbonger istedenfor jobbing på puben? Det poengteres at øl ikke er betaling for at man står i baren, men HS lar KS bestemme.

SPF-genfors torsdag 30.sept (Studentenes personalforening)
Vi sender hvertfall KM og Regisjef.

Munchin
Det er fremmet ønske om å kjøpe expansions til Munchkin. Spillet er populært blant interne og fint å ha på hyttetur. Sekretær kjøper et par-tre expansionpacks.

Dato for internfester
Tanken er å ha to internfester til i tillegg til hyttetur og julebord. Det forslås 15.oktober (formann arrangerer fjortisfest) og 12.november (ks og arr arrangerer).

Ukesmail
Mandag, panikkhjelp tirsdag, onsdagspub, foredrag med story musgrave torsdag, las vegas fredag.
Minn om hyttetur (hvis plass), puben åpen på dagtid, internfest 15.oktober, kor, bjørneblæs.

Ymse:

Vaktgruppe t-skjorter, hvem skal betale?
Vaktgruppa mener RF skal betale for t-skjortene. HS tenker dette er greit.

Emaillisten informasjon@rf.uio.no
Informasjon brukes av folk som vil ha informasjon om RF og hva RF gjør (gjerne eksterne, dvs ikke-interne). Informasjon burde brukes av blæst.

Bjørnegildet
Sekretær sender mail til @styrene og @interne om mulighetene for å engasjere seg i gildet. Leder og økonomiansvarlig burde finnes snart. Hele HS får ansvar til å se etter folk.

Møtet heves 17:30

Av Stian Lågstad