HS-møte

Referat fra HS-møte 01.09.11

Møtet starter 16:05

Tilstede: Stian, Christian B, Christian S, Ingrid, Sivert, Jeanette, Bent

Innkalling, referat og dagsorden godkjent.

Oppdatering fra styrene

- Regi
Har leid ut ting. Liten ulykke på semesterstart grunnet feilbygd scene. Rutinene skjerpes, folk blir mer ansvarlige. Regi skal ha et "riggekurs". Det foreslås å ha én ansvarlig person for rigging, mens det overordnede ansvaret ligger hos en arrmester.

- ØU
Ikke fått nettoresultat fra semesterstart enda, men jobber med saken. Noen poster er litt rotete, men vi ligger OK etter budsjettet. Økonomien til husbjørnen er et problem pga altfor dyr utgave i vår, og litt dyr semesterstartutgaven nå. ChrS minner om at husbjørnen skulle få starte fra scratch i høst.

- Arr
Påmelding høyt og lavt er sendt ut, påmelding hyttetur kommer. Arrmøte tirsdag. Arr har sprengt budsjettet pga gulvet til semesterstart, men dette skal ikke gå ut over andre arr resten av semesteret. Arrsjef og ØUsjef snakker om penger.

- Blæst
Møte neste uke. Skal fikse plakater til onsdag- og fredagspub. Bør være oppe ASAP. Skal stuntblæste til Las Vegas, men vet ikke hvordan.

- KS
Ikke helt fornøyd med omsetningen på semesterstartfesten, men fornøyd med semesterstartukene ellers. Vi har fått kjeft av SiO igjen fordi vi roter på bakrommet. T-skjortene til funkene må vaskes. Hva skjer med kaféen? Ingrid skal sparke og slå Emil til han gjør noe. KM at ingen tidligere har villet føre svinn og eventuelt sette opp priser på drikkevarer, men KM skal se på det snart.

- Sekretær
Gjort småtterier.

- Formann
Snakker i telefonen. Jobber med tale. Var på nostramøte på mandag, men det skjedde ikke stort annet enn planlegging av festen 2.sept.

HMS
Vi må fikse førstehjelpsskrin. Arrsjef sjekker opp. Vi burde også ha noen med førstehjelpskurs i nærheten ved rigging og fester. Verneombud?/HMS-ansvarlig? Greiere for oss om skjenkemestere og arrmestere får litt av dette ansvaret. Jeanette forteller at hun har verneombudkurs, og tar ansvaret inntil videre.

Brannøvelse i puben
Christian S snakker om å avtale en brannøvelse med teknisk avdeling. Han skal snakke med teknisk avdeling.

Klagen ift. køen
Det orienteres om klagen og hva som skjedde. Han som sendte klagen har fått et svara ala "Vi sjekker opp dette", og vil få et endelig svar ala "Vi har sjekket rutinene våre og ser ikke at vi har gjort noe feil. Det er beklagelig at situasjonen ble som den ble og blablablabla". Vi fortsetter med samme køsystem og prøver å hindre sniking. ChrS får litt kritikk for å ha sendt klagen til en rf-mailingliste, og vi sier oss enige om å behandle klager på en bedre måte i fremtiden.

Evaluering av semesterstart

- Forkurs
Grillinga gikk bra, fikk en del interne. Forkursfesten var morsom (Sekretøs ble ganske full). Vi hadde t-skjortene klare, så vi var godt synlige.

- Kranførerkurs
Skulle kanskje hatt på mandag istedenfor torsdag, siden neuf hadde en stor greie torsdag. Kranførerkurs gikk ellers bra. Ting blir enklere når vi er tilbake i VB, vi følger da gamle tradisjoner. Bør planlegges tidligere neste år for å få kranførerkurset inn i planen til de nye studentene.

- Kranførerkurs for internasjonale studenter
Christian-Magnus Mohn har satt av 8.sept (tror vi) til dette.

- Semesterstartfesten
Veldig god stemning inne, men køen ute var et problem. Folk kjøpte ikke øl fordi de ikke ville gå ut for å gå på do og stå i kø for å komme inn igjen. Se oppdatering fra regi og "Klagen ift. køen" over. Mye jobb med å legge gulv i gymsalen til festen, men ting gikk seg til ettehvert. Skulle hatt en annen løsning for toaletter (se "Klagen ift. køen" over). Vi brukte sykt mye penger og det kom sykt mye folk. Stor spritbar funket veldig bra, så dette vil vi ta videre til VB. Nedrigging etter festen gikk greit, men funkene må gis mer mat. Det klages på vaskepersonellet, uten at sekretær helt fikk med seg hva som ble klagd på.

- Pub til pub
Funker veldig bra. Sykt mange folk. Sekretøs ble igjen full. Sannsynligvis den beste kvelden i puben med tanke på ølsalg.

- Onsdagspub
Treg start, men ble god stemning når psykologikoret kom. Dårlig omsetning, formann stod for halve omsetninga.

- REAL-frokost
Gikk bra. Uglebo ble litt paniske når vi stakk av med nøkkelen deres.

- Kafédagen
Ingen kom. RFere koset seg med gratis kaffe.

- Siste fredag i semesterstartukene
Quizmaster ditcha, ble ikke quiz. Dårlig med folk.

Nytt gulv i kjelleren
Teppeflisene i kjelleren løsner til en viss grad, i tillegg er det gammelt og teit, så vi vil bytte. KM poengterer at det er veldig kjekt å slippe å vaske hele gulvet etter hver pub, i tillegg ser ikke gjestene så godt at teppet er skittent. Regisjef sier at teppegulv er bedre for akustikk enn linoleumsgulv. Vi må sjekke ut priser på forskjellige typer gulv _før_ neste generalforsamling i tilfelle budsjettposter må økes. Det foreslås dermed å utsette gulvskifte til neste sommer. Stian sjekker opp.

Gjerder
Malin har fått ett tilbud hun mener er veldig bra; Hun vil kjøpe 10stk vanlige gjerder og 5stk politigjerder. Sekretær lurer på oppbevaring av gjerdene: vi må spørre teknisk avdeling om vi kan la de stå bak VB. Malin sjekker det ut. HS vedtar at vi kjøper gjerder. Hvis det blir problematisk i forhold til budsjett kan noe flyttes på regi.

Maskeradeball
Kine forteller at Line er tatt inn som ballvertinne #3. De jobber med å finne lokaler, skal på befaring i posthallen på mandag men det kan bli for dyrt. De vurderer også å ha maskeradeballet på UB, og har funnet mange fordeler ved det; De går foreløpig for UB. De tenker også på hvem som skal inviteres. Søkt penger fra frifond, håper på å få 10,000. Vil gjerne ha penger av RF. Det at RF har masse penger på bok er et godt argument for at vi skal hjelpe økonomisk. Vi tenker et beløp mellom 10-20000 men sliter med å finne en post å ta pengene fra. Vi må kanskje ta en ekstraordinær generalforsamling for å få gi penger til det. Om vi skal gi penger stilles det uansett krav om at RF skal være godt synlige som arrangører. Vi er positivt innstilt til å gi penger men avventer budsjett fra ballvertinnene.

Post
Vi har visst to postkasser, noe som fører til mye rot. Vi er ikke sikre på hvilke adresser som brukes hvor. Bjørneblæs har også klaget på at de ikke får posten sin. ChrS finner ut av post.

Omvisning VB
Vi er bekymret for at ting skal være klart for oss til semesterstart. Stian hører med Live om vi kan få en garanti om at vi kan ha semestersluttfest der. Vi vil veldig gjerne ha vårt faste kontor på VB, og er bekymret for størrelsen på kontoret. Vi mener vi skal ha like stort kontor som MNSU, men det nok altfor sent å krangle på dette nå. Stian snakker med Live om dette også.

Las Vegas
23.september, spørsmålet er om vi skal ha det alene eller med SVFF. Når vi arrangerte superduper med SVFF fikk vi stort sett utgifter og SVFF inntekter. Vi vil arrangere med SVFF, men noen forandringer fra sist må til. Jeanette tar kontakt med SVFF.

Ymse

- Oktoberfest
KS er usikker på hvordan vi skal gjøre det fordi vi sliter med lagerplass. KS tar opp dette på sitt neste møte.

- Møtetid
Stian sender doodle.