Tar ansvar for odontologi

Et samlet universitetsstyre gir Det medisinske fakultet rett i at odontologiutdanningen er Universitetets ansvar, og spytter inn ti millioner ekstra i fakultetsøkonomien.

Universitetsstyret ble på styremøtet sist torsdag enige om å gi Det medisinske fakultet (med.fak) til sammen 10 millioner kroner i økt støtte på årets budsjett, etter en bred konsensus om at tannlegeutdanningen er underfinansiert. Fakultetet har tidligere regnet seg frem til at de har lidt et underskudd på 23 millioner kroner som følge av tannlegeutdanningen. 4,6 av de 10 millionene går direkte til å dekke deler av merutgiftene fakultetet har hatt i forbindelse med etableringen av tannlegeutdanningen. Disse er tatt fra utstyrsmidlene til tannlegeutdanningen. De siste 5,4 millionene går inn som en ren budsjettstyrkning til med.faks budsjett for i år.

Publisert 24. okt. 2008 16:10 - Sist endret 12. jan. 2009 15:30