Konten forsvinner - Aprilspøk

Studentene på medisin, odontologi og ernæring har lenge vært de eneste på universitetet i Oslo med rett til kontinuasjonseksamen. Men nå har studiedekan på medisin, Per Brodal, avlyst denne ordningen med øyeblikkelig virkning, etter press fra Studentparlamentet. -En hårreisende avgjørelse! Dette vil vi kjempe i mot, sier Petter Risøe i medisinsk studentutvalg.

Grunnlaget for denne beslutningen er at kvalitetsreformen krever like muligheter på alle fakultet, og at ingen studier skal forskjellsbehandles.
-De måtte enten gi kontinuasjonseksamen til samtlige studenter ved uio, eller fjerne den hos oss, så universitetsadministrasjonen valgte nok den enkleste løsningen, må en oppgitt Per Brodal konstatere.
I samme vending har universitetet fjernet klagemuligheten.

Publisert 1. apr. 2005 12:14 - Sist endret 12. jan. 2009 15:23