Åpent debattmøte: Bidrar reduksjon i antall institusjoner og læresteder til økt kvalitet, eller til nedbygging av kunnskapssamfunnet?

NTL HIOA inviterer til åpent debattmøte 29. april!

Regjeringa har lansert syv mål for utdanning og forskning. Ett av dem er å blåse liv i Stjernø-utvalgets rapport. Tydelige kvalitetskrav skal få konsekvenser for strukturen for antall institusjoner, læresteder og fag.

Hvilke konsekvenser vil det få?

Kan vi forvente økt kvalitet gjennom nedbygging av fag og institusjoner?

NTL har blant flere invitert Steinar Stjernø, tidligere leder av Stjernø-utvalget til å innlede.

Tid: 29. april 2014 kl. 15.30 - 18.00
Sted: HIOA, Pilestredet 48, Auditorium S141

Arrangementet er i regi av NTL HiOA og NTL Universiteter og høgskoler. Gratis og åpent for alle.

Innledere:

• Steinar Stjernø, Professor ved HIOA, Institutt for sosialt arbeid

• Arvid Ellingsen, Spesialrådgiver i LO for høyere utdanning og forskning

• Anita Solhaug, 1. nestleder i Norsk Tjenestemannslag

Møteleder: Lars Gule, Førsteamanuensis, Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier.

Hvis noen fra andre foreninger og instituttsektoren har lyst til å delta, er det flott. Send en epost til leder Ann Kristin Alseth, og meld deg på hvis du eller noen av dine er interessert.

Publisert 10. apr. 2014 12:34 - Sist endret 10. apr. 2014 13:06