Tariffkrav til Hovedoppgjøret 2024

Hva er viktig for deg når det kommer til lønn og arbeidsvilkår? Nå kan du være med å påvirke hva NTL skal kjempe for. Vi inviterer til  medlemsmøte for å diskutere og vedta tariffkrav fredag 8. desember.

Illustrasjon: Rosa Johnsen - Inventas

Vær med å påvirke resultatet av hovedoppgjøret

Hva er viktig for deg når det kommer til lønn og arbeidsvilkår? I de tidene vi er inne i tenker kanskje mange litt ekstra på lønna si. Hvordan lønnssystemet i tariffavtalen ser ut og hvordan vi fordeler lønn har stor betydning for hvilken lønn vi har. Til våren er det hovedoppgjør. Det betyr at hele tariffavtalen er opp til forhandling. Da skal NTL forhandle om både lønn, men også slikt som arbeidstid, permisjoner, ferie, ulike tillegg osv. – ja, helt til hvor mye man får låne i Statens pensjonskasse.

Som medlem av NTL kan du være med å påvirke hva NTL skal kjempe for. Det er medlemmene som vedtar NTL UiOs tariffkrav. Deretter sendes kravene til NTL som diskuterer kravene som er sendt fra NTLs foreninger og landsforeninger. Landsstyret vedtar NTLs tariffpolitiske uttalelse til hovedoppgjøret 2024. Forhandlingsutvalget i NTL tar med seg forbundets tariffpolitiske uttalelse inn i forhandlingene i neste års hovedoppgjør.

Forslag

Styrets forslag til tariffkrav.

Slik er gangen i det hele:

• NTL UiOs styre
    • Styret foreslår for medlemsmøtet tariffkrav
  • Medlemsmøte
    • Medlemsmøte diskuterer styrets forslag og vedtar NTL UiOs tariffkra
  • NTLs forbundsstyre
    • På bakgrunn av innsendte forslag behandler forbundsstyret et forslag til tariffpolitisk uttalelse
  • NTLs Landstyre
    • Landstyret diskuterer forbundsstyrets forslag og vedtar NTLs tariffpolitiske uttalelse

Det blir servert kaffe/te og croissanter. Vel møtt!

Publisert 29. nov. 2023 13:27 - Sist endret 23. mars 2024 09:42