Rollepresentasjon

STABEN
Professor Loki/Hel Nasjonalitet: Islandsk
Professor i beskyttelse mot svartekunst

Høvding for Nifhelheim
Professor Volva/Theisen Nasjonalitet: Norsk
Professor i spådomskunst og værvarsling

Professor Kahvi Nasjonalitet: Finsk
Professor i bryggerikunst og livets vann
Høvding for Valhall
Professor Kartoffel Nasjonalitet: Dansk
Professor i urtelære og potetkloning

Professor Vargstad Nasjonalitet: Svensk
Professor i hamskifte
Spesialitet: Kentaurer
Professor Tilde-Vektor/Vektor-Tilde Nasjonalitet: Norsk
Professor i besvergelser, ligninger og lignende
Høvding for Yggdrasil
HUSET NIFHELHEIM

Egon/Gry Nivlenius

Favorittfag: "Besvergelser, ligninger og lignende"
Mål: Du er ledertype, har store ambisjoner og det aller viktigste for deg er å vinne. Du skyr ingen Mål for å komme dit du vil og lar ingen stå i veien for deg, selv ikke venner. Du vet at vennene dine vil forstå hvis du ofrer deres ambisjoner for dine egne. De ville gjort det samme, og det vet du. Egentlig er de ikke ordentlige venner heller, de er mer som hjelpere, nesten tjenere. Du syns du kan sjefe med dem som du vil.Quiddich: Du spiller Chaser og er kaptein på Nifhelheims Quiddichlag.
Personlighet: Du er veldig opptatt av at de andre i din gruppe ser deg for den lederen du er. Du liker ikke å bli avbrudt og gir den som avbryter deg et isende blikk mens du høyt og rolig sier at han eller hun må lære seg å snakke etter tur. Hvis noen foreslår noe som er smartere enn det du har tenkt ut, ignorerer du vedkommende og foreslår det samme, hvis du får det til, i litt andre ordelag.
Husk at det du har å si er mye viktigere og riktigere enn det noen andre har å si. Du vet alltid best og gjør aldri feil. Hvis du oppdager at du har gjort eller sagt noe dumt skifter du tema.

Cecil/Celine Quist

Favorittfag: "Hamskifte" og "Urtelære"
Mål: Å bli beundret av alle for din skjønnhet. Du oppnår dine mål ved å bruke smiger og siden du ikke er noen ledertype (du ville aldri visst hva du skulle gjort hvis folk så til deg for veiledning), passer du på å havne i den innerste sirkelen hos den som har ledelsen til enhver tid. Nivlenius virker som den naturlige leder av gruppen og du hører heller på Nivlenius sine forslag enn noen annen.

Quiddich: Du spiller ikke på Nifhelheims Quiddichlag. Du kunne jo brekke en negl eller skitne til klærne dine.
Personlighet: Du er veldig opptatt av det ytre og elsker å se deg i speilet. Du er livredd for bli skitten og passer godt på at negler og hår ser pent og velstelt ut.

Sylvester/Esther Vinager

Favorittfag: "Beskyttelse mot svartekunst" og "Hamskifte"
Mål: Du er ambisiøs og manipulerende og gjemmer deg bak en god leder

Quiddich: Quiddich holder du deg langt unna. Da må du jo jobbe. Du har derimot mange gode ideer om bedre spill og gir ofte råd til spillerne før og etter en kamp.
Personlighet: Du er et oppkomme av gode ideer, det syns du i allefall selv. Stort sett blir du ignorert, men det hender at lederen av gruppa bruker dine ideer, selv om du skjelden får æren for det. Du kan være ganske kynisk i dine fremgangsmåter og tenker på vinning fremfor etikk. Så lenge du oppnår det du vil, er du ikke så nøye på hvem som får æren for forslaget.

Brutus/bolla Bråtan

Favorittfag: "Bryggerikunst og livets vann"
Mål: Knuse mest mulig motstand
Quiddich: Du spiller Beater på Nifhelheims Quiddichlag.

Personlighet: Du er sterk og bruker gjerne kreftene dine for å imponere. Du kjenner igjen en god leder når du ser en og gjør alt du kan for å passe på at denne får beholde sin maktposisjon. Ved å vise din lojalitet mot denne lederen, vil du sikkert få din del av kaka. Du syns alle ideer som involverer at du får vise muskler er gode og bryr deg ikke om at dette involverer å skade andre. Hvis sjefen ber om det, har de sikkert fortjent det
HUSET VALHALL

Tord/Tora

Favorittfag: "Beskyttelse mot svartekunst"
Mål: Å nå etthvert mål gruppen setter seg uten å etterlate noen
Quiddich: Du spiller keeper og er kaptein på Valhalls Quiddichlag.
Personlighet: Du er utrolig sterk og modig. Vennene dine betyr mye for deg og det er viktig for deg at de har det bra. Du passer godt på dem og leder dem når de ikke vet hvor de skal. Du ser det som ditt ansvar at dere kommer dit dere skal og tar derfor de viktige avgjørelsene, men du hører på de andre og vil de skal involvere seg i gruppens fremgang.

Torodd/Torunn

Favorittfag: "Bryggerikunst og livets vann" og "Urtelære"
Mål: Alle skal ha det bra!
Quiddich: Du er som resten av gruppen ganske sporty, og har ingenting i mot litt ekstra eksersis. Du spiller Beater på Valhalls Quiddichlag
Personlighet: Dine venner er det som betyr mest i verden. Du er veldig hensynsfull og selv om du av og til mener en annen fremgangsmåte ville vært bedre, prøver du så godt du kan å få den veien dere har valgt til å fungere.

Felix/Felicis

Favorittfag: "Besvergelser, ligninger og lignende"
Mål: Alltid finne en grunn til at ting gikk som de gikk og kunne si at det var nok for det beste.
Quiddich: Du spiller chaser på Valhalls Quiddichlag og har skåret uttalige mål.
Personlighet: Du er veldig sta og står på ditt. Du er også en stor opptimist og synes du lykkes i det meste du gjør. Selv om de andre i gruppen mener noe mislyktes, har du alltid evnen til å se at det kunne gått verre. Du har stor tro på deg selv og gruppen, og kan ikke tenke deg hvordan noe kan gå galt.

Henrik/Henriette

Favorittfag: "Hamskifte" og "Magihistorie"
Mål: Å finne ut hva som er riktig
Quiddich: Du liker alt som har med sport og gjøre, og spiller selvfølgelig Seeker på Valhalls Quiddichlag. Hvis du kan jogge, gjør du det
Personlighet: Alt har en løsning, det er du sikker på. Du er den mest skoleflinke i gruppen og er opptatt av å ikke gjøre unødvendige feil. Fryktelig korrekt og tar deg ikke nær av om du tar feil. Det er viktigere å finne ut hva som er rett, enn hvem som har rett. Og der er bedre å kunne si at man er blitt smartere fra den ene dagen til den andre enn å stå på sitt.
HUSET YGGDRASIL

Leif/Yngvild

Favorittfag: "beskyttelse mot svartekunst"
Mål: 1. overleve. 2. Bekjempe ondskapen.
Quiddich: Du er altfor nervøs til å kunne spille Quiddich. Du steppet inn som Seeker ved en anledning, og ble så nervøs da en Bludger kom farende at du skalv av kosten.
Personlighet: Du er fryktelig nervøs og stammer lett. Du skjønner at du ikke kan føle deg trygg før all ondskap er utryddet. Derfor ser du det som din spesielle oppgave å lære alt du kan som kan hjelpe deg med dette.

Arnfinn/Vilde

Favorittfag: "Bryggerikunst og livets vann" og "urtelære"
Mål: Unngå alle farer
Quiddich: Chaser på Yggdrasils Quiddichlag. Du var full da du ble overalt til å bli med, Brekker stadig armer og bein.
Personlighet: Ingen problemer er så store at de ikke kan løpes fra, men det er verre å stå alene enn sammen med andre. Du gjemmer deg fort bak de andre i gruppen. Hvis Bjørn er tilstede er han en god kandidat.
Bjørn/Bjørg Favorittfag: "Hamskifte"
Mål: Beskytte sine venner
Quiddich: Beater på Yggdrasils quiddichlag og liker faktisk sport! Du har en stor oppgave i å holde bludgerne fra lagets chasere Arnfinn og Vilde.
Personlighet: Du er ganske stor og kraftig og var det ikke for ditt enorme intelekt, hadde du nok vært i Valhall. Du er en strateg og legger store vidløftige planer, men bruker som regel så lang tid på å tenke ut planen at problemet ofte er løst innen planen er ferdigklekket. Du ser det spesielt som din oppgave å passe på Arnfinn og Vilde så de ikke skader seg.
Tjodolf/Tjodhild Favorittfag: "Besvergelser, ligninger og lignende" og "spådomskunst og værvarsling"
Mål: Lese alt som noensinne er blitt skrevet
Quiddich: Du ble kastet ut fra Quiddichlaget fordi du forsøkte å lese mens du skulle sett etter snitchen
Personlighet: Du vet du har lest om dette et sted! Alt står i boka, du må bare slå opp på riktig side. Du er redd for at du skal gå glipp av noe viktig og er overbevist om at du er nødt til å lese alt som noensinne er skrevet, ellers kan du komme til å overse noe. Du føler deg fryktelig ukomfortabel uten en bok.

Webmistress Sist endret 19.oktober 2005

Publisert 29. nov. 2011 09:45 - Sist endret 26. juni 2014 10:01