Referat fra medlemsmøte 23. februar

Til stede: Sveinn, Martine, Herman, Nicholas (skribent)

Meldt frafall: Lise

1. Gai, gad, gar (Scribus beklager sen innkalling)
    1. Det aktuelle referatet er http://foreninger.uio.no/url/om/referater/2010/referat260110.html da det forrige møtet ikke ble noe av.
    2. Feil dato på innkallingen, Scribus beklager ydmykt; vi håper folk vektla den tradisjonelle dagen (tirsdag) fremfor datoen.
    3. Scribus skal forsøke å føre referatene med tallpunkter. (Han savner og det gamle systemet som var mer aksepterende ovenfor copy-paste.. )
  2. Post
    1. ble sjekket tre på halv fem, et ark med reklame om skriver.. kastet omgående.
  3. Økonomi
    1. Økonomiansvarlig bes komme med en skisse til busjett som vi kan vedta for deretter å søke om driftstøtte fra SiO innen 12. april.
  4. Verving
    1. Hvem? (er vi): Sveinn, Nicholas, fler? Meld dere gjerne!
    2. Hvem? (tar vi): De som er engasjerte og/eller villige til å arrangere noe - eller generelt bare vil ha det moro.
    3. Hva?
      1. Kostymer
        1. Vi må se an kostymene og finne noe heftig! – hvis noen har noe utrolig spektakulært å låne oss blir det veldig godt mottatt.
      2. Tigge folk om å komme
      3. Konfrontere folk med at ingen kom på det forrige møtet, og deretter kontinuerlig appellere til folkene på forelesningene med at få/ ingen møter opp på møtene. Vi håper at denne kontinuerlige investeringen (les tiggingen og kall for sympati) vil med tiden føre til at vi får flere engasjerte i foreningen.
      4. Show
      5. Flere ideer deles per mail.
    4. Hvor?
      1. Forelesninger – av praktiske henseende blir det nok MatNat forelesninger.
    5. Når?
      1. Store Sol setter opp en plan med forelesninger. Tanken er å møte opp på utvalgte forelesninger på torsdag, mandag og tirsdag.
      2. Ser fra det tidligere referatet at forrige uke var tidene vi tidligere lett vurderte, så dersom det hadde vært vedtatt hadde vi feilet; det er derfor med godt mot at vi  er glade for at vi ikke vedtok noe for derfor har vi ikke feilet i noe relevant til dette.
      3. Vi begynner neste uke!
  5. Genfors skal holdes en gang etter vår storstilte vervekampanje, da vi har et mangfold av verv-villige studenter til styret.
  6. Sjokolade
    1. Til tross for noe skepsis ble det ved majoritetsavgjørelse bestemt at vi skulle prøve den nye sjokoladehybriden – melkesjokolade med kvikk lunsj eller kvikk lunsj med melkesjokolade eller hva det nå er..
    2. Mer sjokolade enn kvikk lunsj, men sitat Store Sol ”den har crunchen kvikk lunsj skal ha” sitat slutt.
    3. Et hint av salt.
    4. Vi kan konstatere at sjokoladen besiret de dårlige ryktene – den var god og tilnærmet oppspist i vente på Martine (1654: fortsatt ingen Martine.)
    5. Alle var enige i at det var godt, også Martine som fikk noen striper (ca 1700)
  7. Eventuelt
    1. Margrethe Raaum, en tidligere URLer tittet innom møtet og kunngjorde Sommerleiren, første uke i August.
    2. Vi sender nok en gang våre dypeste medfølelser til den syke økonomiansvarlige, måtte du hvile i fred mens du blir bedre.. slik at du ikke i ualminnelig tid må hvile i fred.
    3. Det ble foreslått og vedtatt å inntil videre flytte møtetiden til 1700.
    4. Nicholas har fortsatt ikke gitt opp håp om en artig, spennende, heftig, snasen etc etc laiv. Hvem vil (/ kan) hjelpe?
    5. Forespørsel fra Laivfabrikken: vi venter svar fra Kaisa i laivfabrikken angående Lises forslag om at en fra LF kan inkluderes i URL-styret og dermed gis muligheten til selv å bestille rom.
Av Nicholas
Publisert 23. feb. 2010 22:55 - Sist endret 29. nov. 2011 09:42