Rapport fra minilaiven 2. juni

Tilstede: Anette, Sveinn, Martine, Knut, Sigurd, Sjur, Nicholas, Luzius og Lise

Westerdal-menneskene glemte å levere kostymene da de skulle og kom til Sognsvann i siste liten før vi begynte.

Vi var til sammen 9 uinstruerte og instruerte spillere.

Rincewind (Sveinn) fikk med seg krigerne (Sjur og Sigurd) turisten Twoflower (Nicholas) og presten (Luzius) opp i skogen der de traff heksa og trollkvinnen Escarina (Martine og Anette)

Så fortsatte de oppover stien der de møtte på trollmannen Mustrum Ridcully (Knut Stanley)

De ble konfrontert med to snikmordere (Lise). En med kniv og en med toløper. Den første ble drept av krigeren. Den andre fikk fremført ærendet sitt som var å ta livet av Rincepind innen klokken 18. Siden ingen het Rincepind og klokken var etter 18, delte hun i stedet ut snikmordbestillingssedler til alle og fikk i oppdrag å myrde den sorte ridder.

Twoflower tok bilder.

Dolken ble funnet i HURLen etter at følget hadde fulgt etter Rincewind rundt halve skogen og deretter halte Rincewind i riktig retning.

Da Rincewind til slutt klarte å returnere dolken, underdanig og krypende, til en noe utålmodig Haveloc Vetinary (Fantastisk spilt av Nicholas som ikke hadde lest bøkene, men gjorde research på internet og så filmene "Colour of magic" og "The Light Fantastic" i forkant) , fikk alle fem gull hver untatt Rincewind som fikk to, men det la han ikke merke til for han hadde nok en gang overlevd møtet med despoten.

Tilslutt spiste vi boller og drakk saft før vi tok T-banen hjem.

Alle spilte knallgode roller og det var en veldig morsom minilaiv.
Jeg kom hjem sliten, men i godt humør, stinkende av myggmelk.

Bare trist at den ene byvakta gikk seg bort på vei til laivstedet (Sondre ble observert ved T-banestasjonen på Sognsvann i full mundur, siden var det ingen som så noe til ham).

Bilder fra minilaiven

Av Lise