Referat fra medlemsmøte 2. juli

Tilstede: Anette, Martine, Sveinn, Lise, Håvard, Maria, Herman og Hilde (Hilde fikk med seg slutten av møtet.) Referent: Lise

Gai, gad, gar

Vi hyllet Organisatrix

Vi deltar på Foreningsdagene. Hobbyforeningsbolken passer oss best, og da blir det stand 23. august. Sveinn sendte inn søknad. Martine er kontaktperson.

Alveminilaiv samme dag på Sognsvann. Anette fortalte om bakgrunnshistorien.
Planlegningsmøte blir 13. august (neste medlemsmøte)

Innkjøp av symaskin. Vi er litt usikre på innkjøp av symaskin pga. utsiktene til lagring og frakt. Anette foreslo å kjøpe en overlockmaskin, men vi var enige om at det bare var noen få URLere som ville få bruk for en sånn og at det for URL som sådan var mer aktuelt med en maskin som kunne sy rett-søm. Da Hilde kom, sa hun at Kostymeworkshopen var komplett hvis de kunne skaffet seg en overlock-maskin, men Kostymeworkshopen har ingen penger. Dersom URL ville legge ut for en overlockmaskin til Kostymeworkshopen, vil URL kunne få låne utstyr når vi trenger det. Dette syntes vi hørtes ut som en mye bedre plan. Ikke bare vil de URLere som har bruk for en overlockmaskin få tilgang til en slik, men vi vil også få tilgang til tre vanlige symaskiner + en del annet utstyr. I tillegg hjelper vi Kostymeworkshopen med å få tak i utstyr de ellers ikke ville hatt råd til. Hilde skulle se på noen aktuelle modeller og sende oss priser på maskin.

URL ser på muligheten for å involvere seg i et laivarrangement Maria og Håvard skal arrangere til høsten. Planen er at URL hjelper til med finansiering av hytte og leie av bil. Hyperionbilen er et alternativ.
Laiven starter i god D&D-stil på en taverna (Speiderhytte 1/2-times tur fra Oslo) og spillerne vil få muligheten til å spille klisjeroller av en annen verden. Alveprinsesser og krigere med tohåndssverd er ingen uting på denne laiven. Vi oppfordrer URLere til å melde seg på.

Vi vil igjen prøve oss på et kostyme- og stæsjbruktmarked.
Er det lurest å holde det rett etter at studentene har fått studielån eller rett før en laiv? Kan vi klare å få med begge?
En gang mellom 15. og 30. september i år og dessuten 20. mai til neste år ble foreslått

Evt.
Vi vurderer å låne Hyperions bil for å få medlemmene til Kjolesenteret på Lena så de kan få boltre seg i ull og andre fine stoffer.

Vi gikk igjennom Hyperions spørreskjema, og Sveinn forsøkte å levere årsrapport, men det var vanskelig.

Vi koste oss med bamsemums

Neste møte blir etter sommerferien, den 13. august kl. 16:45

Av Lise