Referat fra genfors i URL høsten 2002

URLs generalforsamling onsdag 4. september 2002:

Tilstede: Even, Elin S., Ragnhild, Sonja, Trude, Solveig, Bjørnulf, Tadeusz, Elin E. og Kjersti.

1. Vi hyllet Overlady.
    Karoline ble hyllet selvom hun er i Göteborg.
  2. Godkjenning av innkallelse.
    Godkjent. Even hadde sendt ut så mange mailer om når og hvor genforsen skulle være at alle som hadde møtt opp følte seg informert nok.
  3. Godkjenning av dagsorden.
    Godkjent. (Hvilken dagsorden?)
  4. Oppsummering av minilaiv.
    Gøy! Masse spillere. Vellykket å samarbeide med fysikkforeningen, det kan vi godt gjøre igjen. Vi hadde et problen. Vi forsvant litt, og fikk ikke fortalt hvem vi egentlig er. Nestegang kan vi ha fler roller slik at vi har alle spillere ute i "løypa" på en gang. Etter at laiven er ferdig, kan vi stenge dem inne og hjernevaske dem.
    Uvisst på hvilken måte ble flere av kostymene ødelagt. URL bør kunne erstatte stoffet i allefall. Det kom også fram forslag om at url kunne ha noen lånekostymer, for eksempel gamle kostymer medlemmene ikke vil ha lengre. I tillegg kan man muligens ha en sykveld for uerfarne kan lære å sy "standard-plagg", mens erfarne kan sy enkle utlånskostymer.
  5. Valg av nytt styre. Disse ble valgt ved akklamasjon.
    Enkelte av styrevervene fikk nye titler.
    Primadonna (leder) og librarus : Ragnhild Dalheim
    Blekkspruter (skriver)         : Kjersti Ruud
    Tallknuser (regnskapsfører)    : Even Gillebo
    Propagonator                   : Tadeusz Orlikowski
    HAMO                           : Karoline Wästberg
    Webmistress                    : Anne Innes
    Ny                             : Solveig
    Kverulant/ Bitch               : Nikoline Gjerstad
             (ikke tilstede, men hadde på forhånd sagt seg villig til å ta et styreverv.)
    Magedanssjef                   : Elin Sjølie

6. Fastsettelse av møtedag og kontigent.
    Kontigenten ble satt til 20kr dette semesteret også, selvom Primadonna foreslo både 19,90 og 19,75. Alle som hadde penger meldte seg inn.
    Møtene skal være på tirsdager dette semesteret. Første møte er Tirsdag 10.09.2002 klokka 18.
    Sykvelder skal avholdes i første uke hver måned. Den som holder sykvelden bestemmer ukedag.
  7. Eventuelt
    • Even hadde ikke regnskapet klart, så det godkjennes på et senere møte. Han har fått fullmakt til å avslutte kontoen url har i Nordea.
      Hvis noen vil gi url penger, for oppdrag ol., hadde det vært en fordel om url hadde hatt et organisasjonsnummer, fås av Brønnøysund-registeret. Even undersøker dette nærmere.
    • Det er fint å ha med attester for laiver amn har arrangert og for styrearbeid. Kloke hoder i Url skal gå sammen om å koke sammen deler av et standardformular man kan bruke til dette. I tillegg kan det selvfølgelig fylles inn allverdens rosende ord til alle som fortjener det.
    • Jurlebord kan holdes lørdag 30. november. Tadeusz undersøker om det er mulig å få leie RF-kjelleren da. Temaet i år er Ringenes Herre, og Tadeusz undersøker også om vi kan overta noe av kulissene fysikkforeningen hadde på sin Ringenes Herre fest.
    • Astrofesivalen.
      Url har fått forespørsel om å stille med romvesner til Astrofestilvalen. Dette har Even bortimot full kontroll over. Har pr i dag alle de åtte romvesnene han trenger. I tillegg har vi blitt spurt om å stille med noen funksjonærer som kan dele ut ark til de små barna, og muligens avløse romvesnene.
    • Forslag om filmkveld. Dato og film ikke bestemt, men Lillefy er et mulig sted.
    • Sonja mente at det går for lang tid etter jul før det skjer noe spennende igjen og foreslo en fest i mars. Dette er litt lenge til, så vi kommer nærmere tilbake til dette på neste genfors.
    • Sonja forslo også å ha moteshow/kostymekveld hvor man kan vise fram fine kostymer og bli inspirert til å lage spennede ting selv.
    • Det blir brikkevevekurs i løpet av semesteret. Primadonna kjenner en som kan holde kurs (Silje). Dato bestemmes senere, sannsyligvis en helg.
    • Ellers kan vi ha et nålebindingskurs til, både med nye teknikker og begnnerkurs. Plantefargeworkshop ble også foreslått.
    • Forviklinger:
      Elin S. måtte brøle før alle ble stille og hun kunne fortelle oss om "Forviklinger" som hun og Karoline lager sammen. Det er en endagslaiv, en picnic-tur i England i 1813. Går av stabelen 13. juni 2003. Plottet blir i Jane Austen stil, masse fine kjoler, fine frisyrer og forelskelser og liknende.
    • Elin E. foreslo at Url kan dra på laiv sammen som en gruppering, for eksempel på Japan-laiven. Dette hørtes gøy ut, og Sonja spredde masse rykter om Amaranth 4.
    • Etter dette ble Buffy og Ringenes Herre diskutert helt til Primadonna ble lei, viste stilletegnet og spurte om vi hadde glemt at vi måtte bruke innestemmen. Alle skammet seg, untatt Sonja og Tadeusz for de hadde aldri gått i en norsk barnehage og ante ikke hva vi snakket om.

Primadonna slo en cola-flaske i bordet og møtet var hevet.

- Kjersti, blekkspruter

Überurl Sist endret: 9. september 2002