Her finner du det reviderte RF-budsjettet som hører til dette endringsforslaget

Hei!

Vi i Biørnegildet vil gjerne be om mer penger - vi vil helst ha 50 000 kr mer i støtte fra RF.

Grunnen til at vi ber om 50 000 kr i tillegg til det vi har fått allerede er at vi ønsker å tilby billettene til konsertene osv. under gildet til mer studentvennlige priser enn hva vi kan med det budsjettet vi har i dag. Pengene vil altså gå til å redusere posten "Billettsalg" i Budsjettet til Biørnegildet fra 198 700 til 148 700 - ved at vi reduserer billettprisene.

Nå har jeg gjort en hel haug med antagelser (for det må man når HS ikke sier noe om hva de har tenkt når de laget budsjettrammene).

Jeg har tre argumenter for at Gildet fortjener mer penger:

1. Biørnegildet blir en uke med betydelig høyere aktivitet i forhold til hva det vanligvis er i februar, og den aktiviteten vil nødvendigvis føre til økte inntekter til RF i form av kaffe, bafler og kanskje særlig øl. Det ville ikke være urimelig om noe av den økte omsetningen gis til Gildet, iom. at det er et resultat av deres arbeid.

2. Samtidig bidrar også gildet til å gjøre RF mer kjent, og dermed også inntekter for RF etter at gildet er over.

3. Biørnegildet er en bra greie, og en viktig del av hva RF driver med. Derfor er det viktig at man bruker nok ressurser på gildet til at det blir så bra som mulig ;)

Selve forslaget mitt er som følger:
RF gir Biørnegildet ytterligere 50 000 kr i budsjettet for 2013. Samtidig antar vi at det - som følge av Biørnegildet i februar 2013 - selges 2500 halvlitere mer enn hva det er budsjettert med i de rammene som HS har laget. Det fører til et overskudd på 25 000 kr (overskuddet blir da totalt 125 000 kr). De 50 000 kr til Biørnegildet tas fra overskuddet for 2013 (som da blir 75 000 kr).

Altså:
Salgssinntekter økes med: 2 500 * 40 = 100 000
Varekostnad økes med: 2 500 * 30 = 75 000
Overskuddet økes dermed med: 100 000 - 75 000 = 25 000

Så tar man 50 000 fra overskuddet og gir pengene til Biørnegildet (øker annen driftskostnad med 50 000 og øremerker pengene til gildet).

Christian Strandenæs