Pub med Professor

Fordi vi mener realfag kan nytes under mange omstendigheter åpner vi kjelleren ca én torsdag i måneden, og inviterer til Pub med Professor.

Arangementet er som tittelen sier åpen pub med en professor som kommer og holder et populærvitenskapelig foredrag om noe de selv synes er spennende.

Med dette som kriterium har det opp gjennom tiden dukket opp ekstremt mange interessante temaer. Eksempler på tidligere tittler er: " 101 ganske interessante ting om LHC^* (og CERN) som du sannsynligvis ikke viste ", " Hvordan bli (og forbli) professor" og " Exobiologi - kjemi og små, grønne menn."

En gang i året, gjerne rett før søknadsfristen for masterprogrammene endrer vi på strukturen og inviterer en hel masse masterstudenter til å komme og presentere sine masteroppgaver. På denne måten får bachelorstudentene en presentasjon av hvor stor bredde det finnes innenfor valg av masteropgave, og masterstudenten får trening i å presentere eget arbeid.

Publisert 15. aug. 2016 00:50