Semesterstart Høst

Semesterstart i august er en viktig tid for Realistforeningen hvor vi virkelig har mulighet til å vise oss frem fra vår beste side. Ukene er proppet fulle av fester, uteleker, rebusløp, faglige arrangementer, informasjonsmøter, filmkvelder, spillkvelder, og andre små og store ting.

Foto: Jørgen Mundgjel

Noen arrangementer er så godt plantet i ryggmargen til foreningen at de alltid vil bli arrangert under semesterstart.

Disse arrangementene er:

Forkursgrilling

Uken før fadderuken arrangerer Det Matematisk-Naturvitenskapelige fakultet forkurs i matematikk og Realistforeningen stiller selvfølgelig opp for å tilby "forkursbarna" en sosial arena allerede fra dag 1.

I løpet av uken arrangerer vi filmvisninger, spillkveld, hageleker, blikjent-Mandag og avslutter uken med forkursgrilling og fest.
Her griller vi masse gratis burgere til forkursbarna før vi åpner kjelleren og inviterer inn til en hyggelig aften i RF-kjelleren.

Fadderaften

Fadderuke; nytt sted, nye mennesker, nye rutiner, nye ting å forholde seg til. Man kan kanskje føle seg litt som et lite barn på tur, geleidet av faddere gjennom jungelen.

Vi ønsker selvfølgelig å gi alle en myk inngang til livet som student og derfor arrangerer vi Fadderaften mandag i fadderuken. Da inviterer vi alle faddergruppene til å komme innom RF-kjelleren, og med morsomme små leker setter vi samarbeidsevnene på prøve.  Med studentvennelige priser i baren blir dette en kveld med mye latter og moro, som garantert vil skape bånd innad i faddergruppen.

Kranførerkurs

Tirsdag og onsdag i fadderuken arrangerer vi kranførerkurs. Har kan du komme og lære deg å håndere våre yndligskraner, nemlig tappekranene.

Samtidig vil du få en kort og forhåpentligvis underholdende presentasjon av Realistforeningen og våre undergrupper. Er du nysgjerrig på foreningen og kunne muligens tenkt deg å bli med i familien vår så er dette dagen å komme innom for å bli kjent med oss og hva vi driver med.

Semesterstartfest

Hva gjør en studentforening med noe av den lengste erfaringen innen lyd og lys i landet, med et overdimensjonert lokale med plass til 550 personer helt sentralt på Blindern campus i en tid når universitetet fylles opp med unge og håpfulle studenter? Svaret: De svir masse penger på å sette opp en fest av dimensjoner. Her får regi (nesten) frie tøyler til å lage blinderns feteste og størse dansegulv, og vi utvider til å ha 3 barer (en med 20 års grense). Fredagen i semesteret holder man av for å dra på semesterstart fest på RF! Kom tidlig, det blir kø!

Pub til pub

Etter at fadderuken er over går alle kjellerforeningene på UiO og andre studentpuber sammen om å lage oslostudentenes største pub til pub. Her får man muligheten til å bli kjent med de andre studentpubene i Oslo og det gir en pangstart på semesteret! Det blir utdelt klippekort, og klarer du å samle nok stempler gir det gratis inngang på Den Store Festen til Det Norske Studentersamfund som er selvskreven i programmet til de aller fleste faddergrupper.

Publisert 14. aug. 2016 17:06 - Sist endret 15. aug. 2016 00:02