Finaleuka 2023

20.-24. mars har det vært finaleuke i kjemiolympiaden på Kjemisk institutt i Oslo. De 16 elevene som gikk videre til den norske finalen i kjemiolympiaden har deltatt på et 5-dagers intensivkurs med avsluttende prøve siste dagen.

De 16 finaledeltagerne:

Finaledelterne 2022
(Foto: Hans-Petter Hersleth)

Fra venstre, 1. rekke: Simen Eilevstjønn (Sandnes vgs), Arild Belsås Svendsli (Byåsen vgs), Marvin Eric Struck (Askim vgs); 2. rekke: Julie Hammer (Akademiet Realfagsgymnas Sandvika), Jona Jooyeon Park (Asker vgs), Marthe Hitland(Lillestrøm vgs), Eva Wølneberg Hobberstad (Oslo Katedralskole), Yuliya Zabelina (Kongsbakken vgs), Vilde Kroken Viksøy (Oslo Katedralskole); 3. rekke: Andreas Tomren Strandman (Ålesund vgs), Erlend Dukefos Skretteberg (Akademiet vgs Heltberg Drammen), Håvard Wathne (Mandal vgs), David Strømme Eikeland (Sandnes vgs), Erlend Aune (Heimdal vgs), Marcus Feruglio Tokvam (Valler vgs), Jon Fredrik Utne Holt (Strinda vgs).

Elevene har et tett program gjennom uken med kjemiundervisning og finaleprøve på fredagen:

timeplan

Emneord: kjemiolympiaden, kjemi-OL Av Hans-Petter Hersleth