Finaleuka 2022

4.-8. april har det vært finaleuke i kjemiolympiaden på Kjemisk institutt i Oslo. De 16 elevene som gikk videre til den norske finalen i kjemiolympiaden har deltatt på et 5-dagers intensivkurs med avsluttende prøve siste dagen.

De 16 finaledeltagerne:

Finaledelterne 2022
(Foto: Cathrine Strøm)

Fra venstre: Louis Jensen (Ålesund-Fagerlia vgs), Lene Volden Myrhaug (Kristen Videregående Trøndelag, KVT), Lukas Liseth (Danielsen vgs), Olav Kvalbein (Langhaugen vgs), Eline Nesdal (Stryn vgs), Hedda Kjeldsen (Drammen vgs), Lukas Emanuel Klausen (Drammen vgs), Andreas Torp (Nadderud vgs), Martin Arnljot Robstad (Drammen vgs), Carl-Erik Folmo Nygaard (Nadderud vgs), Børge Rekstad (Foss vgs), Simen Jægtvik Aas (Sandnessjøen vgs), Andrzej Mielnik (Hafstad vgs), Ruiyi Li (Trondheim katedralskole), Ingrid Fidjestøl (Hafstad vgs), Eirik Nilsskog (Sørumsand vgs)

Elevene har et tett program gjennom uken med kjemiundervisning og finaleprøve på fredagen:

timeplan

Emneord: kjemiolympiaden, kjemi-OL Av Hans-Petter Hersleth