Treningsleir

Denne uka har det vært treningsleir for de fire som skal representere Norge i den internasjonale finalen.

Denne uka har Raheem, Tina, Joachim og Simen vært på Kjemisk institutt på Blindern og fått litt trening av kjemiolympiadekomiteen i forskjellige temaer som er viktige for den internasjonale finalen. I år har treningsleirene for fagolympiadene som gjennomføres ved Mat.Nat. (Kjemi-OL, Fysikk-OL, Biologi-OL og Astronomi-OL) foregått samtidig slik at det har vært gjennomført felles grilling første kvelden og et felles arrangement med Mat.Nat. fakultetet slik at deltagerne er blitt litt kjent på tvers av fagolympiadene.

De fire som skal representere Norge i den internasjonale finalen er: Abdur-Raheem Idowu fra UWC Dilijan, Tina Kalleson fra Oslo katedralskole, Joachim Julian Klaussen fra Sandnes vgs. og Simen Mannsåker fra Vardafjell vgs. Det er kun den teoretiske prøven som blir gjennomført, og foregår i år som ifjor ved at deltagerene samles i Oslo og så foregår det digitalt til arrangørlandet Japan.

Fra venstre: Simen, Tina, Raheem og Joachim (Foto: Elina Melteig)
Publisert 24. juni 2021 12:00 - Sist endret 4. juli 2021 14:39