Nordisk kjemiolympiadefinale 2018

16.-19. juli ble den nordiske finalen i kjemiolympiaden arrangert ved Kjemisk institutt, Universitetet i Oslo. Konkurransen består av 4 deltagere fra hvert av de nordiske landene samt mentorer .

Deltagerne og mentorene i den 3. Nordiske kjemiolympiaden i Oslo 2018 (Foto: Elina Melteig)

Programmet besto av åpningsseremoni på Teknisk Museum på mandagen, en 4-timers praktisk prøve på tirsdagen, og en 5-timers teoretisk prøve på onsdagen, med premieutdeling på kvelden før alle deltagerne dro videre til den internasjonale finalen i Bratislava/Praha på torsdagen.

De norske deltagerne var: Eskil Vik (Stavanger Katedralskole), Leo Stoll (Mosjøen vgs.), Erling Syversveen Lie (Nadderud vgs.) og Johan Emil Larsson (St. Olav vgs., Stavanger).

Publisert 16. juli 2018 23:43 - Sist endret 23. juli 2018 01:47