Finaleuka 2018

12.-16. mars har det vært finaleuke i kjemiolympiaden på Kjemisk institutt i Oslo. De 16 elevene som gikk videre til den norske finalen i kjemiolympiaden har deltatt på et 5-dagers intensivkurs med avsluttende prøve siste dagen.

Deltagerne i den norske Kjemi-OL finalen 2018:

(Foto: Elina Melteig)

Fra venstre: Jenny Lunde (Porsgrunn vgs.), Bjørnar Gullikstad Hem (Nadderud vgs.), Daniel Dalland (St. Olav vgs., Stavanger), Eskil Aaning Mogstad (Nadderud vgs.), Johan Emil Larsson (St. Olav vgs., Stavanger), Jorunn Leithe (Selbu vgs.), Hanqing Sun (Kongsbakken vgs.), Hedda Fjell Scheel (Nadderud vgs.), Leo Stoll (Mosjøen vgs.), Olav August Johannessen (Kongsbakken vgs.), Karl Halvdan Lind (Aust-Lofoten vgs.), Erling Syversveen Lie (Nadderud vgs.), Mathilde Ingeborg Nilsen Verne (Oslo Katedralskole), Sindre Engedal (Drammen vgs.), Eskil Vik (Stavanger Katedralskole), Vetle Holum (Jessheim vgs.) og Hans-Petter Hersleth (Kjemiolympiaden)

Glimt fra analytisk labtrening

Emneord: kjemi-OL, kjemiolympiaden Av Hans-Petter Hersleth